Az egyik első gondolatom a sajnálaté volt. Mármint: sajnáltam, hogy I.S. és haverjai nem „méltó” ellenpárjukkal – az ugyanebben az időben a Budai Vár környékén a negyven kilós antifa-gólyapresszós bölcsészekre vadászó szélsőjobbos kopaszokkal – futottak össze, azzal alighanem mindenki jobban járt volna, aki nem a fizikai erőszakban, sőt megsemmisítésben látja a megoldást a politikai ellenfél elhallgattatására. Vagyis
a normális többség, aki – gondoljon bármit bármiről – nem utazik ezer kilométert azért, hogy összeverjen másokat, akik máshogy gondolkodnak, mint ő.
Egyébként az antifáknak az egész elkövetés jellegzetes módjával – előre kiterveltség, vérprofizmus, kockázatminimalizálás (hátulról, lesből, túlerőben, eltakart arccal, kegyetlenül, minél nagyobb sérülést okozva – az utcán mondjuk ezt aljas gyávaságnak hívják, de mindegy) – sikerült hatékonyságban felül-, erkölcsileg viszont – ha egyáltalán beszélhetünk ilyesmiről ebben a dimenzióban – alulmúlniuk még a szélsőjobbos huligánokat és az általuk űzött, primitív utcai hajtóvadászatokat is (ott ugye terv az eddig tapasztaltak alapján ritkán van, nem hogy stratégia, csak erőszak és barbár ösztönök).
Ráadásul áldozataikat öltözék alapján, véletlenszerűen választották ki városszerte, azaz korántsem ismert, valóban széljobbos figurákat akartak szétverni, hanem megfélemlíteni akartak. Azt akarták üzenni, hogy „jaj neked, ha egyáltalán összetévesztünk a nácikkal”.
Ha ez nem színtiszta terrorizmus, akkor nem tudom, hogyan kellene definiálni a fogalmat.
A második gondolatom pedig az volt, hogy milyen flexibilis dolog is ez a morál. Mármint hogy a nyilvánosság egy szegletében olyan nagyon hirtelen lesznek mindenféle emberi jogai azoknak, akik semmibe veszi mások testi épséghez, élethez való jogát. Ráadásul jellemzően mindig azok fedezik fel a mélyen bennük lakozó jóembert, akik nemrég egy másik virtuállincselő tömeg hangadóiként azon örömködtek, hogy egy, a politikai ellenfélhez tartozó személyt elítéltek, és neki majd milyen rossz lesz majd a börtönben.