Kiderült: ezért szüntette meg Lázár János a home office-t
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/r-fV6yv-hJygfW8Dudg6S3f3LCZPmz9P2viEKWZ-NrQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzNmMmMwYTk0ZjI5NzRhMDA5ZGJjNmZhMWMyYTdhNTQz.jpg)
Nem csitulnak a kedélyek a MÁV Csoport munkavállalói között, akiknek júliustól megtiltotta a miniszter az otthoni munkavégzést.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/r-fV6yv-hJygfW8Dudg6S3f3LCZPmz9P2viEKWZ-NrQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzNmMmMwYTk0ZjI5NzRhMDA5ZGJjNmZhMWMyYTdhNTQz.jpg)
A bal vágányon várhatóan az év végéig, a jobb vágányon pedig a jövő év elejére válik biztosítottá az eredeti, óránkénti 140 kilométeres sebesség.
Szombaton befejeződik a felújítás, vasárnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel. Azt írták, hogy a 29 kilométer hosszú, kétvágányú pálya felújítása a vállalt határidőre, szombatra elkészül. Hozzátették, az előkészítés és az átépítés több mint 1100 munkatársuk példaértékű összefogásával, közreműködésével zajlott le.
Kiemelték,
a felújításban részt vevők a három hónap során napi 24 órában, két műszakban azon dolgoztak,
hogy a felújított pályát az új menetrend vasárnapi hatályba lépéséig ütemterv szerint vissza tudják adni az utasoknak és az árufuvarozó társaságoknak. Így az ország legforgalmasabb szakaszán vasárnap megindulhat mindkét vágányon a felújítás előtt megszokott menetrend szerinti vasúti közlekedés, ami azt jelenti, hogy már nem kell átszállni pótlóbuszokra – jelezték.
Közölték azt is, hogy 2024 tavaszán az utómunkálatokat is elvégzik a most felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, sínfeszültség-feloldást, valamint a felsővezeték feszességének beállítását.
Ez azonban kényelmetlenséggel már nem jár az utasoknak
– tették hozzá.
A bal vágányon várhatóan az év végéig, a jobb vágányon pedig a jövő év elejére válik biztosítottá az eredeti, óránkénti 140 kilométeres sebesség. Addig a személyvonatok 5-6 perccel, a távolsági vonatok 8-10 perccel hosszabb menetidővel közlekednek – áll a közleményben.
(MTI)
Nyitóképünk illusztráció: A MÁV Start Zrt. Stadler Flirt típusú zónázó személyvonata halad át a piros jelzést mutató félsorompóval biztosított vasúti átjárón a 117- es utat keresztezve Esztergom külterületén. MTVA/Bizományosi: Faludi Imre