Az elmúlt évtizedben többször napirendre került a Rákóczi úti villamos helyreállításának ügye, a BKK-ban 2012-ben tanulmányterveket is készítettünk, de valójában a szakasz csak akkor építhető vissza utasforgalmi és hálózati szempontból értelmesen, ha Pesten a Népszínház utcai vonal bekötésén túl Újpalotáig kiépül, Budán pedig a korábbi dél-budai irány helyett (hisz van négyes metró) inkább az északi (Óbuda, Fonódó irány, gyakorlatilag a 9-es busz helyett) és a hegyvidéki, bel-budai, akár hűvösvölgyi irány felé folytatódna. Ez azért így összességében sok tízmilliárd forintos beruházás - akkor ezért végül arra jutottunk, hogy első körben a Rákóczi út teljes közterületi rendezése és a buszok középre helyezése lehet reális, már olyan kiépítéssel, amibe aztán később, visszaépítése esetén a villamos is illeszkedhet. Sajnos ismert, máig erre az első ütemű beavatkozásra sem került sor, a Blaha Lujza tér felújítása és az új Kazinczy utcai zebra valósult meg az akkori terveinkből idén - előbbi is úgy, hogy a Népszínház utcai villamos kivezetését lényegében figyelmen kívül hagyták a megvalósult végleges tervek.
Nem tudni, mikor kerülhet a kérdés újból napirendre, de a Thököly út - Újpalota tengely ma igen zsúfolt, dugóban gyakran elakadó és meglehetősen alacsony színvonalú buszos kiszolgálásának fejlesztési irányától (egy rendesen kiépített busz-troli korridor, villamos vagy metró) függ valójában leginkább, lehet-e újra villamos a Rákóczi úton. Erről pedig egyelőre komoly döntés nem született, mind a metró, mind a villamos kiépítésének tervét törölték az elmúlt másfél évtizedben, jelenleg folyamatban semmilyen tervezés vagy beruházás nincs.”
Nyitókép illusztráció. Fotó: MTVA/Róka László