A fél várost keresztül-kasul lezárják, kis túlzással minden járat érintett
Két legény lesz talpon a vidéken: a kettes és a hármas metró.
A BKK nem akarja elfogadni a MÁV-HÉV döntését.
A Népszava arról ír, hogy ritkábban fognak közlekedni a HÉV-ek csúcsidőn kívül, a ráckeveinél pedig a csúcsidőn belül is. Mint kiderült,
öregek a járművek, már alkatrész sincs hozzájuk.
Hozzáteszik: a módosított menetrend január 8-tól lép életbe, de a BKK nem akarja elfogadni a MÁV-HÉV döntését.
„A MÁV-HÉV Zrt. december elején arról tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központot mint a főváros közlekedésszervező cégét, hogy 2024 januárjától a jelenlegi napi 78 jármű helyett csak 74 HÉV áll majd forgalomba. A járatritkítást a forgalomba adható járművek hiányával indokolták. Az intézkedés a H5-ös és a H6-os vonalakat érinti, ezen belül
a legsúlyosabb változás a szentendrei HÉV-et a reggeli csúcsidőben érintő ritkítás”
– válaszolta a Népszavának a főváros.
Megtudták: a járműállomány mára jócskán túlteljesítette azt az élettartamot, amelyre tervezték, ezért a vállalat a tulajdonosi jogokat gyakorló Közlekedési Minisztérium felügyeletével 54 új HÉV szerelvény beszerzését készítette elő. A folyamatot azonban lassította, illetve visszavetette, hogy Magyarország nem jut hozzá a közlekedésfejlesztésre használható forrásokhoz.
A vasúttársaság elismerte, hogy
több jármű vár érdemi javításra, felújításra, mint amennyire az összes járat forgalomba adásához szükséges lenne.
Hangsúlyozzák: a szentendrei HÉV a legforgalmasabb elővárosi kötöttpályás vonal, naponta 116 ezren utaznak rajta.
Nyitókép: Képernyőmentés