A MÁV már a kilencvenes években düledezett

2023. december 17. 10:13

El a kezekkel a közszolgáltatásoktól!

2023. december 17. 10:13
null
Schiffer András
Schiffer András
Facebook

„Azt írja a liberális RENEW magyar EP-képviselője: »Az egyetlen megoldás jelen helyzetben az, ha a kormány végre ebben is hallgat az EU-ra, és liberalizálja a távolsági közlekedés piacát«. Nincs új a nap alatt. A MÁV már a kilencvenes években düledezett. A neoliberális politika harmincvalahány éve utazik abban, hogy miután lezüllesztik a közszolgáltatásokat, előállnak a varázsrecepttel, a liberalizáció+privatizáció kombóval. 

Nagyon nem lepne meg, ha a kormányoldal pár éven belül baráti kezekbe adná a teljesen lerohasztott MÁV-ot. A progresszív és a fideszes neoliberálisok között ugyanis egyetlen különbség van. Amíg előbbiek liberalizáció címszóval bármit szívesen külföldi kézre játszanak, addig utóbbiak bármit képesek a saját vagyonfelhalmozásukra fordítani. El a kezekkel a közszolgáltatásoktól!”

Nyitókép: MÁV Facebook-oldal. Illusztráció.

Kapcsolódó vélemény

undefined

Kohán Mátyás

Mandiner

Idézőjel

Késni lehet. Alulfinanszírozástól szenvedni is lehet. Heteken át a véletlenre bízni, hogy mikor ér oda az a nyamvadt vonat, szobatiszta vállalatnál nem lehet.

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tintapaca
2023. december 18. 15:29
Schiffer András Úr téved. A MÁV helyzete a szocialista kormányoktól öröklött. A közúti és a vasúti közlekedés a szocializmusban úgy volt megalkotva, hogy a teherfuvarozás eredménye finanszírozta a személyforgalom veszteségeit. Ennek a közúti közlekedésbe a rabló privatizáció vetett véget - eladták a teherfuvarozást,, a vasútnál a szocik eladták a teherfuvarozást az osztrák Rail Cargo-nak. A személyközlekedés vesztesége maradt az államnál, és az önkormányzatoknál. Ráadásul a vasúti személyszállítás, de a fuvvarozás után sem kell az üzemanyag jövedéki adóját fizetni! Ami a közúti közlekedés esetén komoly költségvetési tétel. A fejlesztéseket tekintve 1978-ban dőlt el az előbbiek miatt a harc a közúti lobbi javára.(Akkor is volt adó az üzemanyagárban, sőt a kötelező biztosítás is bele volt építve az árába.) A vasúti magyar tömegáru szállítás teljesen átterelődött a közútra, megdrágítva az alapanyagok és az alapvető élelmiszerek árát, jelentős költséginflációt bevive a gazdaságba.
lbs0420
2023. december 17. 21:52
Schiffer úr is ismerhetné a régi mondást! Suszter maradjon a kaptafánál! Ügyvéd létére honnan ismerhetné azokat a bonyolult viszonyokat, amelyekhez igen komoly gépészeti-, pályafenntartási, távközlő és biztosító berendezési-, valamint közlekedésszervezési ismeretek szükségesek? Ehhez neki semmiféle végzettsége nincsen!
Pelso j.
2023. december 17. 18:30
lájkbajnok Mindegy, hány évig. A kétharmadok a harácshoz kelletek, nem az ország problémáinak megoldásához.
lefty67
2023. december 17. 14:50
Ma Magyarországon a vasúti és közúti személyszállítás gyakorlatilag szociális szolgáltatás, mert kb. 2011óta nem volt érdemi menetdíj emelés! Mi kerül ugyanannyiba mint akkor? A MÁV teherfuvarozó leányát, amiből pénzt lehetne csinálni 2005 tájékán eladták az osztrákoknak! Na kik?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!