Keresztbe állt a 8-as busz – az első hópihe után elesett a főváros (VIDEÓ)
Nem tartotta magát sokáig a fővárosi közlekedés.
A pollerek kihelyezése miatt korábban a mentőszolgálat is kiakadt, a Budapesten is megkezdődött havazás kapcsán kérdéssel fordultunk a főpolgármester hivatalához.
Intenzív havazás kezdődött ma reggel Budapesten, a hó nem csak a külső, hanem a belső kerületekben is megmaradt. Olvasóink több képet is küldtek szerkesztőségünkbe a hóhelyzetről, valamint olvasónk felvételeiből kiderült az is:
A havazás idén is jelentős fennakadásokat okozott a fővárosi közlekedésben,
amely több helyen megbénult.
Ezt is ajánljuk a témában
Nem tartotta magát sokáig a fővárosi közlekedés.
A havazás kapcsán megkerestük karácsony Gergely hivatalát és az FKF Zrt.-t, hogy hány eszközzel takarítják az utakat? Arra is kíváncsiak lettünk volna, hogy a Karácsony Gergely vezette Fővárosi Önkormányzat által ősszel a Váci úton, az Üllői úton és később más forgalmas útszakaszon kihelyezett pollerekkel,
azaz műanyag terelőoszlopokkal elkerített kerékpársávokat milyen eszközökkel tudják takarítani, hiszen oda biztos nem tudnak bemenni a hókotrók?
A Fővárosi Önkormányzat egyelőre nem reagált megkeresésünkre, az FKF lapunknak küldött válaszában pedig azt írta, hogy egyes helyeken már éjjel megkezdték a szórást, de Budapest útjait jelenleg 47 darab sószóró és hókotró célgép takarítja szigorú prioritási sorrendben. A cég tájékoztatása szerint a közjárdák és a kerékpárutak síkosságmentesítését további 6 munkagéppel végzik, de
arra nem tértek ki, hogy a kérdésben feltett kerékpáros-szakaszokat hogyan tudják takarítani.
Amennyiben esetleg a Fővárosi Önkormányzat is válaszol kérdésünkre, frissítjük cikkünket!
Emlékezetes, a pollerek kihelyezése miatt éles szóváltás alakult ki a Főváros és az Országos Mentőszolgálat között, miután szerintük az újonnan kialakított biciklisávok nagyban megnehezítik a mentőautók haladását. Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője lapunknak részletesen is kifejtette a témáról álláspontját.
A FKF teljes, lapunknak küldöt válaszát egyébként itt olvashatják:
„Munkatársaink már az éjjel preventív szórást végeztek a magasabban fekvő utakon és a hidakon, hogy a most érkezett hó már alásózott utakra hulljon, nehezítve ezzel az útpályák lefagyását.
Budapest útjait jelenleg 47 darab sószóró és hókotró célgépünk takarítja szigorú prioritási sorrendben: először jönnek a hidak, felüljárók, az autópályák és a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai, majd az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai és egyéb közösségi közlekedési útvonalak, ezt követően pedig a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak következnek. A mellékútvonal-hálózaton csak a főutak rendbetétele után kezdődhet meg a munkavégzés.
A közjárdák és a kerékpárutak síkosságmentesítését további 6 munkagéppel folyamatosan végezzük.
Kérjük az autósokat, hogy csak megfelelő műszaki állapotú, és lehetőleg téli gumiabronccsal felszerelt járművekkel közlekedjenek és vigyázzanak a városban dolgozó munkatársainkra! Fontos, hogy vezetés közben ne előzzék meg a síkosság-mentesítésben, hóeltakarításban résztvevő járműveket, hiszen a munkagépek mögött értelemszerűen tisztább az útburkolat.
Fontos tudni: a fővárosban a síkosság-mentesítés és a hóeltakarítás többszereplős feladat. Az ingatlanok előtti járdák síkosság mentesítése az ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek kötelessége, társasházak esetében a lakóközösségnek kell gondoskodnia az épület előtti járdaszakasz takarításáról.”
Nyitókép: Mandiner