Győrfi Pál szerint a közlekedést érintő változások megtervezésekor egyszerre kellene biztosítani a kerékpárosok biztonságát és támogatni az autósközlekedést, benne a mentősök minél gyorsabb haladását. Azt kéri, „legyen ez utóbbi is a szempontok között. A mi feladatunk, hogy a betegellátás szempontjából nézzük a helyzetet, ezt a szempontot pedig fel kellett mutatnunk” – teszi hozzá az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
A városházáról durva válasz érkezett
Amikor arról kérdezzük, mi a véleménye Balogh Samu válaszbejegyzéséről, Karácsony Gergely kabinetfőnökének megnyilatkozásával kapcsolatban elmondja, „Olyan választ kaptunk, amivel nem nagyon tudunk mit kezdeni. Ha jól interpretálom, azt kérdezték, mi a bajunk, hiszen az általunk hiányolt sáv korábban parkolósáv volt.” Győrfi Pál azonban cáfol. Mint mondja, „bárki, aki Budapesten közlekedik, tudhatja, hogy ez tévedés. A metrófelújítás előtt valóban voltak a Váci úton befelé ilyen szakaszok, de a Nyugati pályaudvartól kifelé, vagy az Üllői úton ezek a sávok addig sem a parkolást szolgálták.”
Nyomatékosítja ugyanakkor, nem az volt a cél, hogy konfliktust generáljanak, sokkal inkább a megoldást szeretnék támogatni. „Bármikor állunk a szakemberek segítségére, szívesen összehozom a mentőgépkocsivezető bajtársaimat a döntéshozókkal, a közlekedési szakemberekkel” – fogalmaz Győrfi. Kérdésünkre, hogy az ígért szakmai egyeztetésnek látszanak-e már jelei, hozzáfűzi: „Kaptam már egy levelet a Budapesti Közúttól, jelezték, hogy készek az egyeztetésre, amire azonnal válaszoltunk is. Úgy tűnik tehát, elindul valami.”
Nem politikai, szakmai az indíték