Rangsorolták a magyar „halálutakat”, ezek most hazánk legveszélyesebb útjai

2023. november 04. 18:11

Országosan az összes baleset 65 százalékát személygépkocsival okozták.

2023. november 04. 18:11

A népesség számához viszonyítva a legtöbb baleset Budapesten történt (9 eset), második helyen Vas megye áll (8,1 eset), a harmadik pedig Zala megye, ahol szintén 8,1 baleset jutott 10 ezer lakosra. Megdöbbentő, hogy magasan az M1-es autópálya vezet a személyi sérüléses balesetek helyszínei között – olvasható a Blikken.

Országosan 10 ezer lakosra 6,7 közlekedési baleset jutott az év első hat hónapjában. 

Az összes baleset 65 százalékát személygépkocsival okozták, a kerékpárok és a motorkerékpárok részesedése 9,9, illetve 3,7 százalék volt. A KSH oldalán található egy adatsor, amely összehasonlítja azt, hogy miképpen oszlottak meg szám szerint az autópályák között a személyi sérüléses közlekedési balesetek.

2022-ben összesen 582 esetet regisztráltak a hazai sztrádákon: 

az M1-esen 146, az M3-ason 131, az M5-ösön 120, az M6-oson 28, az M7-esen 67.

Nyitókép: Képernyőfelvétel

***

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 52 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemecsek-3
2023. november 05. 13:05
Először is a bírói jogalkotást lenne ideje beszüntetni és visszaállítani , hogy a követési távolság be nem tartóját büntetni és nem aztvizsgálni szabályosan és egyáltalánhogyan merészelt az elölhaladó fékezni , nem a bekanyarodót büntetni mert városban elément a szegény 90-el szembejövönek, stb stb. Ismerősőmet halálra gázolta egy álló kocsisor mellett messze 50 fölött elhúzó autó amikor kétségtelenül szabálytalanul kilépett elé. A bíró szinte hisztérikus rohamot kapott arra követelésre, hogy vizsgálják meg a gyorshajtó felelösségét is a halálesetért. Még gyorshajtásért sem kapott semmit.
békalepcse2.0
2023. november 05. 08:44
Nagyon ideje lenne a kresz módosításának, a jobbratartás szabályának megváltoztatására. Ne legyen kötelező a jobbratartás ha telített pályán a belső sáv folyamatos haladás mellett a megengedett sebesség alatt, mondjuk 120al halad. Nincs annál veszelyesebb mint ki be ugrálni a teherautók közé, pár elmebeteg száguldozó kedvéért. 120 az nagyon is jó haladás egy tömegkarambol után órákig araszolás helyett. Ez a mostani kreszben is benne van, nem kényszeríthetsz másokat a lehetséges és megengedett sebességet meghaladó haladásra avagy kényszerithtetsz haladási irányának megváltoztatására, csak szigorúan be kéne tartatni! A száguldozóknak meg illene alaposabban megismerni a kreszt, mielőtt jogaikra hivatkoznak.
békalepcse2.0
2023. november 05. 08:21
A rendőrségnek ajánlanám a drónos megfigyelést a folyamatosan mások tarkóját nedvesre lihegő idióták kiszűrésére, mert a legtöbb tömegkarambol pont ezek idiótaságából következik be. Szarrá kéne büntetni mindegyiket és szinte megszűnne a tömegkarambol. Ne érezze már úgy hogy még saját magánál is sokkal jobban tud vezetni...
békalepcse2.0
2023. november 05. 08:12
A sok levillogós tajparaszt azt felejti el a jogai gyakorlása közben, lehet joga van gyorsan haladni, de nincs joga másokat veszélyeztetni! A levillogással bizony veszélyeztet és ezt nagyon súlyosan büntetni kéne és legfőkép a követési távolság konzekvens be nem tartását! A követési távolság be tartása a hátul haladó feladata! Száguldozzon ott ahol nem sodor veszélyba másokat. Ahol telített a pálya ott maradjon meg a sorban és örűljön az ütemes haladásnak. Az öngyilkossághoz pedig az autó helyett válassza a mestergerendát, mindenki jobban jár. Ezek a telített forgalomban száguldozni kívánók ön és közveszélyesek, nem kéne közutakra engedni. Vagy csak úgy ahogy leírtam, súlyos korlátozásaal, amit egy erre kifejlesztendő appal folyamatosan ellenőrízni lehet. Aki idiótaságával mások életét veszélyezteti az nem való a volán mögé. Lassan is oda lehet érni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!