Szeptember eleje-közepén jelentették be, hogy több helyen kicsit megvariálják a közlekedést és a forgalmi rendet Budapest több részén, érintve a II., a III., és a XIII. kerületet. A BKK tájékoztatása szerint a tervezés során fontos volt, hogy biztonságos kerékpáros kapcsolatok jöjjenek létre, azaz a friss biciklisávot csatlakozzanak a már meglévőekkel.
„Az Árpád fejedelem útja–Margit híd–Nagykörút–Lehel utca–Róbert Károly körút–Dagály sétány–Árpád híd–Vörösvári út által határolt projektterület egyik kiemelt helyszíne a Serfőző utca és az Árpád fejedelem útja kereszteződés” – írták.
Földházi Árpád/Mandiner
A változtatások közül fontos kiemelni, hogy a Serfőző utcából az Árpád fejedelem útjára jobbra kanyarodó sávját egyszerre emelik és szűkítik az útpályát, hogy biztonsági szempontból az autósok sebességét tovább lassítsák. Ezen felül még piros jelekkel teszik láthatóvá a kerékpársávokat, hogy az autósok meggyőződhessenek róla, a kétkerekűeknek van elsőbbsége.
A munka el is kezdődött
Novemberben meg is kezdődött a kivitelezés, mely decemberben ér véget és a hivatalos kommüniké szerint ezáltal a Germanus Gyula parktól egészen a Flórián térig összefüggő kerékpáros útvonal jön létre.
A már meglévő Duna menti kerékpáros útvonalhoz a Nagyszombat utcai, illetve a Szépvölgyi úti HÉV-átjárónál lehet majd csatlakozni”
– jelezte a BKK.
Fotó: Földházi Árpád/Mandiner
A fővárosi közlekedési vállalat tájékoztatása szerint tovább növelik a biztonságot azzal, hogy a jelenlegi kerékpárutakkal párhuzamosan irányhelyes biciklisávot hoznak létre, mindezt azért, hogy növeljék az objektív biztonságot.
Megint szívnak az autósok?
A múlt hét végén kilátogattunk a helyszínre megnézni, hogyan halad a felújítás. Bár a nagy lendületet nem lehetett felfedezni, hogy itt bizony tartják az ütemtervet és december közepére át lesz adva minden, az már látható volt szabad szemmel is, mi a terv.
A Nagyszombat utcától az Árpád fejedelem útján déli irányba, a Margit híd felé eddig szinte folyamatosan parkolóhelyek voltak felfestve, ami nagy kincs volt az itt lakóknak.
Fotó: Földházi Árpád/Mandiner
Az új felfestések alapján azonban valószínűsíthető, hogy ettől el lehet búcsúzni, mert minden bizonnyal itt fog futni a kerékpársáv. Ezt erősíti, hogy az úttest szélessége nem elegendő ahhoz, hogy a kerékpársávon túl még a kétirányú forgalmi sávokat is elbírja.
Az autósok abban bízhatnak, hogy a parkolóhelyeket félig felrakják a járdára, hogy ha ferdén is, de elférjenek a gépjárművek. Mivel a BKK tájékoztatásából nem derül ki, mit terveznek itt a parkolóhelyekkel, emailt írtunk a Főváros sajtóosztályának, ám cikkünk megjelenéséig nem válaszoltak megkeresésünkre.
A biciklisáv mellé kerülő biciklisáv
Ha nem lenne elég tragikomikus a helyzet, kerékpársávot festenek az Árpád fejedelem út Árpád hídhoz közel eső szakaszára is, amivel sok probléma nem is lenne, csakhogy ott már évek óta rendes kerékpársáv megy.
Képünkön is jól látható a már meglévő bicikliút, ami mellé festenek fel most újakat. Fotó: Földházi Árpád/Mandiner
Több mint egy évtizede fut ott a külön kerékpárosoknak létrehozott út, az autósoknak fenntartott közúttól pár méterre, járdával elválasztva, hogy biztonságos legyen, így értelmezhetetlen, miért kell oda biciklisávot húzni, miért nem lehet egyszerűen felvinni a felfestést az érintett, rendesen kiépített útszakaszra.
Lesz vasúti összeköttetés a belváros és Ferihegy között, de új reptér építéséről is döntött a kabinet. Ez utóbbi az áruforgalmat veszi majd át a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtértől. Ezeket Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter árulta el keddi sajtótájékoztatóján.