Koncz Zsuzsa énekesnő a minap a Friderikusz Podcast vendége volt, ahol beszélt a családjáról, a több mint 50 éve tartó karrierjéről, de a magyar társadalomról és Azariahról is elmondta a véleményét.
Az énekesnő pont ötven éve, 1973-ban adta ki Jelbeszéd című albumát, amelyet nem sokkal a megjelenés után azonnal be is tiltottak. Friderikusz Sándor a kerek évforduló alkalmából beszélgetett az énekesnő elmúlt ötven évéről, karrierjének és magánéletének alakulásáról. A műsorvezető egy kissé irányított módon feltette azt a kérdést, hogy a Kádár-rendszerben betiltott album újbóli kiadása azért indokolt, jelenleg újra „Magyarországra szakadt a jelbeszédek szükségességének korszaka?” A kérdéssel kapcsolatban Koncz Zsuzsa úgy fogalmazott, hogy
az embernek lehet nagyon konkrét déja vu-je
A rendszerkritikusság kapcsán Koncz még hozzátette, hogy ő művészként a mindenkori rendszer kritikusa. Véleménye szerint, többek között ennek tudható be, hogy „persona non grataként” tekintenek rá bizonyos körökben. Miközben úgy érzi, ma ismét „a jelbeszédek korszaka” van, kedélyesen mesélt arról, milyen jó kapcsolatot ápolt a Kádár-rendszer egyes cenzoraival.
A beszélgetés során a műsorvezető megint csak irányított módon, azt a kérdést is feltette Koncz Zsuzsának, rosszul érzi-e magát a mai társadalmi viszonyok közepette.
Magánemberként igen. Nagy felelősséget vesz az magára, aki egy egész ország hitelét tönkreteszi”
– jegyezte meg az énekesnő, aki szomorúan beszélt arról, hogy külföldi barátai olykor nem értik, mi történik Magyarországon.
A beszélgetés egy pontján Koncz Zsuzsa a mai fiatal előadókról, így többek között Azahriahról is elmondta a kendőzetlen véleményét. Meglátása szerint
Azahriah zenéje a Bugyi fivérek szintjén lévő lakodalmas rockra emlékezteti.
***
Nyitókép: YouTube/képernyőkép