Karácsony benyújtotta javaslatát: ezekben a hónapokban leállhat Budapest, szabadságra megy

Júliusban és augusztusban hiába keresnék a fővárosiak balliberális főpolgármesterüket a Városházán.

Februárban kezdik forgatni a Nürnberg című drámát.
A film a második világháború befejezése után játszódik és eddig nem ismert perspektívájából láttatja majd a nürnbergi pert – írja a Magyar Nemzet. A portál házzáteszi, hogy a készülő drámában Russel Crowe Hermann Göring német politikust és katonai vezetőt, a náci Németország második emberét alakítja.
A Budapest Reporter leírása alapján a cselekmény szerint Hermann Göring hadifogolyként érkezik a nürnbergi börtönbe a holokauszt áldozataitól ellopott hatalmas vagyonnal a holmijai között. Göring és társai, a náci párt elit tagjai a második világháborúban elkövetett háborús bűneik után a bírósági eljárásra való alkalmasságuk megállapítására várnak. Douglas McGlashan Kelley alezredes, a nürnbergi börtön főpszichiátere kapja a feladatot, hogy értékelje a foglyok tárgyalásra való alkalmasságát. Ez azonban egy különös kapcsolat kialakulásához vezet Kelley és Göring között.
A film forgatókönyvét James Vanderbilt jegyzi, aki olyan nagyszabású projektekről ismert, mint David Fincher 2007-es Zodiákus című thrillere, vagy az Andrew Garfield főszereplésével készült A csodálatos Pókember. A forgatókönyv Jack El-Hai A náci és a pszichiáter című regényén alapul, operatőre Dariusz Wolski lesz, aki olyan filmeket fényképezett, mint a Gucci-ház vagy Az utolsó párbaj.
A film forgatókönyve Kelley valós, a nürnbergi tárgyalások idején készített feljegyzéseiből is merít információkat.
A pszichiáter eredeti célja, hogy megtalálja azt a jellegzetes pszichológiai vonást, amely megkülönbözteti a bűnözőket a társadalom többi tagjától, de hamarosan azon kapja magát, hogy empátiát érez a fogvatartottakkal. Mint írják, a film a gonoszság és az empátia közötti bizonytalan pszichológiai határokat kutatja, s megkérdőjelezi az erkölcsről és az emberi természetről alkotott felfogásunkat.
Nyitókép: cinema.com