Bivalyerőstől a verhetőig – kit tud legyőzni Marco Rossi válogatottja a csúcson maradásért?
Ön szerint ki lenne a legjobb ellenfél a magyar labdarúgó-válogatottnak? Szavazzon!
A jövőre nézve további pozitív fejlemények mutatkoznak a gyorsforgalmi utak építésénél.
Kétségtelen, hogy Magyarország gazdasági fejlettsége még mindig messze van Ausztriáétól, a gyorsforgalmi utak vonatkozásában azonban már nincs szégyenkezni valónk. Az Eurostat legutóbbi, 2021-es adatai szerint,
amíg Ausztriában 1749 kilométer autópálya szolgálja az autósok kényelmét, addig hazánkban 1850 kilométeren épült ki valamilyen osztottpályás útszakasz
– írta meg a Világgazdaság.
A lap azonban emlékeztetett, hogy még ennek ellenére is jelentős a kelet-nyugati megosztottság, hiszen amíg hazánkban ezer négyzetkilométerre 20 kilométer autópálya jut, addig ez a szám Németországban 37, Dániában és Spanyolországban pedig 31 kilométer. A sűrűn lakott Benelux államokban eközben egészen extrém szám jön ki: Belgiumban 58, míg Hollandiában 67 kilométer.
A Világgazdaság épp a fenti számok ismeretében tájékoztatott róla, hogy területarányosan még 1000 kilométer gyorsforgalmi út épülhetne hazánkban. Jó jel, hogy bár egyelőre ennyi nem fog megépülni,
272 kilométer már biztosan, legalábbis a Magyar Koncesssziós és Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tervei alapján.
Ennek megfelelően az M0-s alternatívájának majdan számító M81-es, M8-as, valamint a most is épülő M4-es mellett az M43-as, illetve M49-es szintén a koncessziós társaság tízéves tervének része. Amennyiben ezek megvalósulnak, akkor 2030-ig bőven 2000 kilométer fölé juthat a magyar gyorsforgalmi úthálózat.
Nyitókép: ATTILA KISBENEDEK / AFP