Akár óriási változások is jöhetnek a közlekedésben, és megtudtuk, lehet-e a jövőben 140-el menni a magyar autópályákon

Nyakunkon az új KRESZ, mutatjuk, mi várható benne.

Önként vállalt sebességhatárt vezet be a saját sofőrjei számára az OMSZ.
Az OMSZ közleménye szerint a megkülönböztető jelzések használata mellett bekövetkezett mentőbalesetek szakértői elemzése megmutatta, hogy a sebességhatár 30 km/h-nál nagyobb mértékű túllépése jelentősen növeli a súlyos balesetek kockázatát, amely ekkor már nincs arányban a sikeres életmentés esélyének a gyorsaságtól remélt növekedésével – írja az Origo.
Az önként vállalt korlátozás szerint a mentők 50-es zónában mostantól maximum 80 km/h sebességgel haladhatnak szirénázva, autópályán 160-nál gyorsabban nem mehetnek. Piros lámpán maximum 30 km/h-s sebességgel hajthatnak át.
Jelenleg évente átlagosan 70 súlyos mentőbaleset történik Magyarországon.
Nyitókép: Országos Menőszolgálat