„Ha nincsen alternatív javaslat, megoldás felkínálva például az autósok számára, az a tiltás természetesen nem fog működni.”
A Lánchídnál ugyanez az helyzet, hiszen az Autóklub több alkalommal is kifejtette, miért nem támogatja az ottani forgalmi rend megváltoztatását. Arra kérték a fővárost, írjanak ki tervpályázatot, s hogy szakmai döntés szülessen. „Ne amatőrök találják ki, hogy lehet jó a közlekedés. Arról nem is beszélve, hogy Budapesten köztudottan kevés a híd, ezért fontos lenne a további kapcsolatok létrehozása Pest és Buda között. Különösképpen akkor, amikor hamarosan neki kell majd látni a Petőfi híd felújításának” – vélekedett a szervezet főtitkárhelyettese.
Bedobtuk a korábban elhangzott kritikát, miszerint új utak, ez esetben hidak építésével nem lehet csökkenteni a városi autóforgalmat. Sipka Gábor erre reagálva úgy fogalmazott, van abban igazság, hogy a forgalom kitölti a rendelkezésre álló teret, ez egy régi vita/dilemma a közlekedésszervező szakemberek között. (A Levegő Munkacsoport elnöke, Lukács András a Mandiner.hu-nak azt mondta: az új utak újabb, korábban nem létező forgalmat gerjesztenek.)
Ugyanakkor fontos azt is hangsúlyozni, idehaza még mindig kevesebb az autók száma lakosságarányosan, mint Nyugat-Európában. Sipka hozzáfűzte, ha a belvárosban is ellehetetlenítik az autósok közlekedését, nem pusztán az ott lakók kerülnek hátrányba, de a szolgáltatók sem tudják majd elvégezni munkájukat.