Kiderült, mennyit kellett várniuk a budapesti járatra a Ryanair péntek este Zadarban ragadt utasainak
Az utasok beszámolói szerint törölközőkön és szivacsokon kellett éjszakázniuk.
A legközelebbi gép szombaton száll fel onnan a magyar főváros felé.
Törölte kedden a Ryanair az Edinburghból Budapestre tartó 16:45-kor induló járatát a hétfői brit légiutas irányító rendszerben történt hibára hivatkozva – írta meg a hvg, az olvasójuk által írt levél alapján.
A járat utasai még aznap délben kaptak egy e-mailt a légitársaságtól
arról, hogy a rendszerhiba miatt több mint 20 Ryanair-gép nem tudott visszatérni a bázisára, a személyzet túllépte a törvényes szolgálati keretidőt, járatkimaradások lehetnek. Azonban azt is hozzátették, dolgoznak a hiba elhárításán.
Az olvasó levele alapján a lap azt közölte, hogy több utas a repülőtéren értesült csak a járat törléséről.
Ezzel együtt az is kiderült, hogy a legközelebbi Ryanair-gép pedig csak szeptember 2-án indul Budapestre. Az olvasó elmondása alapján a Ryanair semmiben nem segített, a helyszínen lévő munkatársak pedig azt mondták, hogy keressék az utasok a központi telefonszámot, amit 20 percen keresztül nem vett fel senki.
Az utasok a személyzet viselkedése miatt úgy vélik, ők is akkor szembesültek a járat törlésével. Többen megpróbáltak kérni erről igazolást (vagyis „flight cancellation lettert”) a személyzettől, ami kell a biztosítónál tett panaszhoz, de a helyszínen nem adtak ilyet.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Az utasok beszámolói szerint törölközőkön és szivacsokon kellett éjszakázniuk.
Nyitókép: DANIEL KARMANN / DPA / DPA PICTURE-ALLIANCE VIA AFP