Czopf Áron azonban nem nagyon lepődött meg. „Nem vagyok nyilván szakértője a kérdésnek, nem tudom megállapítani egy emberről a szexuális irányultságát, de láttam, hogy valami zűr van” – jelentette ki és hozzátette, Hodász atyának kőkemény nárcisztikus vonásai vannak, amely találkozott a média összes lehetőségével. „Most vastag hangon megszólalt az együttérzők, empatikusok kórusa” – mondta az eszmetörténész, majd kijelentette, „minden megnyilatkozás az volt, hogy de jó, most már könnyebb neki. Jaj, milyen nehéz lehet neki, satöbbi, de egy pillanat. Mi van azokkal, akiknek a lelki vezetője volt? És azoknak nem nehéz? Vagy azoknak, akik megpróbálnak ezzel máshogy megküzdeni?” – tette fel a kérdést.
Földi-Kovács Andrea szerint kár lenne tagadni, hogy nagyon sok negatív indulat van a homoszexualitással kapcsolatban, keresztény és nem keresztény közösségekben is. Nagyon sokan talán éppen ezt a feszültséget vagy értetlenséget oldják föl dühvel, agresszióval, és ezt artikulálják. „Ez nem a megfelelő keresztény hozzáállás ehhez a témához.
A katekizmus is kiemeli, hogy empátiával és megértéssel kell a homoszexuális emberekhez fordulni” – mondta a főszerkesztő.
Filemon Norbert megjegyezte, az interjúban Hodász atya éppen az empátiát hiányolta az egyházból. Ezt követően pedig olyan személyes dolgokat osztott meg magáról, amelyek nem feltétlenül voltak egyértelműek. „Viszont az interjú vége mégis csak az, hogy egy hivatás nagyon súlyos krízisben van, és elképesztő ellentmondásba jutott András atya, amikor azt mondja, hogy még minden héten jár szentmisére, tíz perccel a kezdés után érkezik, leghátulra áll, és aztán elsőként távozik, és tény, hogy nem járulhat Oltáriszentséghez. Viszont hiszi, hogy Jézus ott van, és hogy ezzel ő nem lázad ellene, hanem ezzel hajlik meg előtte. Olyan, mintha a személyisége is szétesett volna.”