Hiába nyerik az aranyérmeket, az orosz úszók a budapesti vb-n is kirekesztettek! (VIDEÓ)
Nincs himnusz, nem nyilatkozhatnak, be sem tehetik a lábukat a vegyes zónába...
„A minden elemében manipulatív lakógyűlés »döntését« nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben” – szögezte le a klub szakjogásza.
A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, miszerint nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról – mondta a Magyar Nemzetnek Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke. Múlt héten kiderült, hogy az autósok továbbra sem vehetik birtokba a hidat, s Karácsony azt mondta: „nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét”.
Azonban a klub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke hangsúlyozza, észszerű megoldást az adhat, ha „a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autóközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek”. Arról is beszélt, hogy
a forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetését tartanának szükségesnek.
Hozzátette: a városvezetés döntése nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési hálózata a hidak sűrűségét tekintve eleve elmaradást mutat. A közlekedési szakjogász a Magyar Nemzetnek kifejtette: a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, de azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van olyan városoktól, mint Bécs, London és Párizs, amely városok belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi.
A Lánchíd kiesésével Buda és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600-800 méter”
− fejtetti ki a szakjogász. Szerinte a a Szabadság és az Árpád híd várható felújításával a helyzet bizonyosan tovább fog romlani.
„A minden elemében manipulatív lakógyűlés »döntését« nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben” – szögezte le a Magyar Nemzetnek Gyulainé Tóth Zsuzsa.
Nyitókép: Karácsony Gergely Facebook-oldala