Fizetőssé válhat a teljes M0-s

2023. augusztus 27. 14:48

Változások tömegét vezethetik be az útdíjakat illetően.

2023. augusztus 27. 14:48
null

A hvg.hu vasárnapi cikke szerint évi 150,7 milliárd forintnyi pluszbevétel reményében átírná a szabályokat az Építési és Közlekedési Minisztérium. A lényeg, hogy sokat nyerhetnek az autóbuszok, de közben 

bővülhet a fizetős útszakaszok listája, a teherautóknál pedig új előírások és extra költségek várhatóak.

A kormány honlapján közzétett tervezet értelmében a legfőbb változások: az M1-es és az M5-ös, illetve az M4-es és az M3-as autópályákat összekötő szakaszainak bevonásával az M0-s autóút teljes egészében fizetőssé válna.

Díjkötelessé válnak még:

az M44-es út Lakitelek/Tiszakécske csomópont és Békéscsaba közötti szakasza,
az M30-as eddig megmaradt egyetlen díjmentes, azaz Miskolc észak és Miskolc dél közötti része,
az M6-os autópályának Bátaszéket az M6-M60 csomóponttal összekötő szakasza,
az M4-es Jászberény és Abony-észak, illetve Abony-kelet és Szolnok-nyugat közötti részei,
valamint az M76-os Balatonszentgyörgy és Keszthely-Fenékpuszta között.

Hozzáteszik: a tervezett intézkedések legnagyobb nyertesei az autóbuszok lehetnek, amikre a jövőben nem kellene e-matricát váltani.  A teherautókra vonatkozó útdíjak is változhatnak: a gyorsforgalmi utakon kicsit kevesebbet, a főutakon viszont többet kellene fizetni.

A változások január 1-jén léphetnek életbe,

miközben az útdíjak drágulását azonban hivatalosan még nem erősítették meg. Ezek kapcsán a kormány – a társadalmi egyeztetés keretében – szeptember 1-ig várja a javaslatokat a [email protected] e-mail címre.

Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 61 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
I feel the earth move under my feet
2023. szeptember 06. 10:49
"Akitlosz 2023. augusztus 27. 18:07 Nem azért építették az M0-ást, hogy Budapestet elkerülje az átmenő forgalom? Ha a várost elkerülő útért külön fizetni kell, akkor miért kerülje el a forgalom?" Azért baszod, mert az MO tranzitforgalomban sokkal előnyösebb és biztonságosabb, mint Budapesten keresztülvergődni. Azé... Autista sutyerák..
Osztap_Bender
2023. augusztus 29. 06:10
Emlékeztek még az autópálya építés közben kihelyezett óriási táblákra? Az önök pénzéből, önöknek építjük! Ez volt rápingálva. Most jöhetne a valós verzió: Az önök pénzéből, önöknek építettük, a magunk hasznára!
zavulon
2023. augusztus 28. 14:10
hvg.... édes faxom! Ami EU-s támogatással épült belőle az nem lehet díjköteles. Arrafele nincs senki írástudó?
eusebius
2023. augusztus 27. 21:05
Legyen is fizetős. Gondolom Mosonmagyaróvártól Szegedig, Letenyétől Hidasnémetiig kb minden autópálya felhasználó egyetért ezzel. Kivéve azt a néhányat, aki eddig ingyenesen gurulhatott pár száz, pár ezer métert.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!