Kiakadt a Pedagógusok Szakszervezete, visszautasítják Gulyás Gergely kijelentéseit
Az „integrációs nehézségekért” egyedül a kormány a felelős – írják közleményükben.
Nehéz szövegértési képességeket elvárni a diákoktól, ha az a Pedagógusok Szakszervezeténél is hiányzik – írják közleményükben.
A Miniszterelnökség reagált a Pedagógusok Szakszervezetének közleményére, melyben Gulyás Gergely kormányinfón elhangzott kijelentéseit kritizálták. Ezt korábban mi is megírtuk.
A Miniszterelnökség közleményében így fogalmaz:
Nehéz szövegértési képességeket elvárni a diákoktól, ha az a Pedagógusok Szakszervezeténél is hiányzik.”
„A Pedagógusok Szakszervezete úgy ítéli el a Miniszterelnökséget vezető miniszter kijelentését, hogy - mint a nyilatkozatból kiderül - maga is egyetért vele”. A tanárok megbecsüléséért való aggódás különösen hiteltelen egy olyan szakszervezettől, amely annak a baloldalnak a kampányát támogatta és ma is azokkal a pártokkal fúj egy követ, amelyek mindent megtesznek Brüsszelben, hogy a kormány által tervezett, az elmúlt 30 évben példátlan nagyságú pedagógus-béremelést megakadályozzák” – hangsúlyozta a Miniszterelnökség.
Majd így folytatják: „Ami pedig a Pedagógusok Szakszervezete által megfogalmazott kritikák valóságtartalmát illeti:
Magyarországon minden tankerület esélyegyenlőségi intézkedési tervvel rendelkezik. A tervek végrehajtását a Kormány az EFOP program keretében több mint 10 milliárd Ft-tal támogatta.
A beiskolázási körzetek kialakításakor évről évre fontos szempont a szegregáció kiküszöbölése. 2015-től kötelezővé tettük az óvodáztatást, amelynek keretében a cigány gyerekek is teljes körű iskolai felkészítésben részesülnek. A tehetséges diákok felzárkózását elősegítendő országos hálózatként működtetjük az Arany János Programot, kollégiumi elhelyezést, ösztöndíjat biztosítunk.”
„Tanodákat hoztunk létre, melyek az adott településeken délutáni foglalkozásokat, tanulási lehetőséget biztosítanak az arra rászorulóknak. Programot indítottunk a halmozott hátrányokkal küzdő cigány lányok végzettség nélküli iskolaelhagyásának csökkentése érdekében. A cigány fiatalok felsőoktatási részvételének erősítése érdekében létrehoztuk a roma szakkollégiumi rendszert” – fogalmazott a Miniszterelnökség.
Az új pedagógus életpályatörvénynek és az arra alapozott pedagógus béremelési programnak éppen az az egyik célja, hogy a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatása javuljon
– zárják közleményüket.
Ezt is ajánljuk a témában
Az „integrációs nehézségekért” egyedül a kormány a felelős – írják közleményükben.