A heteroszexuális házasság nem az Egyház „találmánya”
Ez egy jogi intézmény (is), amelynek célja a nemzedékek rendjének biztosítása, és amely minden kultúrában és minden időben megtalálható.
Ez semmi más, mint üres marketing.
„Tegnapi hír, hogy a Just Stop Oil tüntetői megzavarták a londoni Pride felvonulást. Azért tiltakoztak, mert a Pride szervezői klímabűnöző cégek pénzéből szervezték az eseményt.
Tény, hogy a globális nagyvállalatok jelentős része az ilyen pénzekkel valójában egy szivárványszínű paravánt vásárol, a #loveislove feliratokkal, a szivárványos marketinghónappal el akarják fedni a profitvezérelt környezetszennyezést, a gyerekmunkát, a munkavállalói jogok semmibevételét.
A szivárványmarketing egy olcsó jegy a »történelem jó oldalára«, anélkül, hogy működési modelljeiken bármit kéne változtatniuk. A londoni pride támogatása, egy BP, Shell, Coca-Cola, Deutsche Bank molinó vásárlása nem bátor kiállás. Nyugaton ebben semmi kockázat nincs, de itt Magyarországon, főleg a Budapest Prideon sem sok.
Szivárványos kampányokat indítani Moszkvában, Rijádban, na az bátor lenne. Azt meg tudjuk, hogy nem vagy alig teszik.
A melegmozgalom elején nagyon is bátor és okos dolog volt a gazdasági szereplők ellen fellépni, bojkottal fenyegetni őket. A mozgalom sikere bizonyítja, hogy igenis van szerepe a fogyasztók megszervezésének a gazdasági szereplők alakításában.
De ez, amit látunk, ez már más. Az, hogy egy hónapra minden nagyvállalat szivárványos lesz, ez semmi más, mint üres marketing. Egyetlen egy élő magyar buzinak nem lesz tőle jobb.
A Just Stop Oilnak igaza van. Akik természetkárosítással gazdagodnak, akkor is azt teszik, hogy ha közben szivárványos egy hónapra a logójuk.”
A nyitókép a 2022-es budapesti Pride-on készült. Fotó: Ficsor Márton/Mandiner