Riogatni kezdtek a Pride szervezői: foggal-körömmel ragaszkodnak egy jó nagy felvonuláshoz

„Létezésünk egyidős az emberiséggel” – fogalmaztak a Pride szervezői.

Az NMHH szerint a kérdéses jelenet „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására”.
Csakis a késő esti műsorsávban lehet társadalmi célú reklámként leadni a Pride-hónap kampányfilmjét, amelyben két lány megismerkedik, majd a Pride-felvonuláson kötnek ki.
A Médiahatóság szerint ez a jelenet nem minősül társadalmi célúnak és veszélyt jelent a kiskorúakra, ezért tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, és csakis este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani.
Egészen pontosan azt állapította meg a Koltay András vezette hatóság, hogy a videó nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a tartalma miatt abba a kategóriába esik, ami a törvény szerint „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása”.
A döntés egyébként azután született, hogy az RTL előzetes véleményt kért az NMHH-tól, mert a Budapest Pride elküldte nekik a felvételt leadásra. A döntés után a csatorna már nem fogja leadni a jelenetet, ellenben a másodlagos adók, a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network és MTV) sugározzák majd a kampányvideót.
Nyitókép: Képernyőfotó.