Elképesztő lazán rója a közutakat a magyar Jason Statham (VIDEÓ)
A felvételen azt lehet látni, hogy egy platón utazó férfi a saját testével védi a rakományt.
Szinte mindenhol 0,5-ös (a briteknél 0,8-as) véralkoholszintig engedélyezett az alkoholfogyasztás autóvezetés előtt.
„Habár Lázár János neve az elmúlt napokban a teljesen érthetetlen és ultimátumszerű vasútvonal-bezárások miatt pörög a sajtóban, csekély jóvátételként az építésügyi és közlekedési miniszter ma behúzott egy jó pontot (legalábbis nálam). Kiderült ugyanis, hogy a minisztériumában megvizsgálják végre: indokolt-e a még Gergényi Péter magyarverő budapesti rendőrfőkapitány által kiagyalt zéró tolerancia fenntartása a közlekedésszabályozásban. Figyelem, szubjektív vélemény!
A hírre reagálva ma Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányinfón egyből előszedte a rendvédelmisek jól ismert riposztját:
»Bizonytalan vagyok abban, hogy egy magyar ember fél pohárnál meg tud állni.«
Pedig Európa legtöbb kormánya e téren többre tartja a saját polgárait. Szinte mindenhol 0,5-ös (a briteknél 0,8-as) véralkoholszintig engedélyezett az alkoholfogyasztás autóvezetés előtt. Ahol mégis teljes tiltás van (mint a magyar példát eltanuló Romániában), ott is a csekély mennyiségű alkohol megivását csak szabálysértésként, kisebb tétellel büntetik. Mi magyarok 2008 óta ott tartunk, hogy még az enyhe másnaposságért is súlyosan meg kell lakolni, ráadásul a pénzbüntetések és az eltiltások időtartama brutálisan megnőtt az elmúlt években. Egy ismerősöm például csekély mértékű italfogyasztás után akadt fenn a szondáztatáson, 200 ezer forintos bírságot fizetett és fél évre ugrott a jogsija. Ennek visszaszerzése újabb 300 ezer forintjába került.
Az átnevelő tanfolyamon, azaz az utánképzésen tucatmagával ült. Két, súlyos balesetet okozó szociopata mellett még négy közepes ivóval és öt olyan sorstárssal, akiknek semelyik másik országban nem kellett volna bűnhődnie az átlagosan két sör megivásáért. Közülük mégis többeknek romba dőlt az élete: a kőműves autó híján munka nélkül is maradt, a másik szerencsétlen családja meg egyszerűen ráment a sokszázezer forintos költségre. Ausztriában eközben a 0,5-ös szintet kissé túllépő sofőrök, enyhe figyelmeztetés gyanánt, csak pár tíz, esetleg száz eurót fizetnek. Egyszóval akik ezeket a szabályokat hozták, nincsenek tisztában a magyar emberek anyagi teljesítőképességével és életviszonyaival.”
Nyitóképünk illusztráció. Fotó: LAURE BOYER / HANS LUCAS / HANS LUCAS VIA AFP