„Na most egy olyan dologról, amivel nincs probléma, nem igazán érdemes ítéletet hozni, hiszen onnantól az egész okafogyottá válik. Hann a filmet kifogásolta az első pillanattól fogva, nem a körülötte lévő kommunikációt. Arra csak később került hangsúly, elég feltűnő segítséggel” – jegyezte meg Kálomista, majd hozzátette: azt azért továbbra se tagadjuk le, hogy Hann úr a legnagyobb beszállítója volt közvélemény-kutató szinten a Gyurcsány-kormánynak. Mint mondta:
ez az egész per egy nagyon kétszínű és álságos dolog volt, éppen olyan, mint amilyen maga az akkori rendszer.
Kálomista Gábor úgy véli, egyetértés volt abban, hogy ez a cselekvéssor megtörtént, „tehát azt tényleg bohóság lenne tagadni, hogy ez nem történt meg, elég sok adatot gyűjtöttünk, sok információ alapján dolgoztunk; nyilván nem vettünk részt a dolgozószobákban az eseményeken, de azért az tagadhatatlan, hogy Hann Endre volt a legnagyobb nyertese ennek a rendszernek” – magyarázta a producer, majd hangsúlyozta, Hann Endre kapta a legtöbb megbízást abban az időben, ő csinálta a közvélemény-kutatásokat.
„Ehhez idéznék egy mondatot, ami nemrég jelent meg egy vele készült interjúban, amiben elmondja:
készültek olyan kutatások, amik alkalmasak voltak a közvélemény manipulálására.
Ez a saját szájából hangzott el. Én nem tudom, mit érez ennyire sérelmesnek. Azt gondolom, ez az ítélet egész pontosan helyre tette azt a dolgot, meddig terjed a művészszabadság, és meddig terjed a közszereplők tűrési képessége. A többi csupán csak a Hann-féle szokásos hiszti” – szögezte le Kálomista Gábor.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt és Beliczay László és PORT.hu montázs