Tóta W. Árpád: Egy államcsődöt úsztunk meg azzal, hogy nem itt rendezik meg az olimpiát
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/tLC4NouUoQcnykq86Ot34d3E02zvEIbyDDBDNVHrOz4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQyYWU1Y2I4NmI0ZDQyYzlhYmUyNzNlMDFjZGE3ZmI4.jpg)
„Örök hála a Momentumnak, hogy ennek elejét vették” – fogalmazott a publicista.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/07/tLC4NouUoQcnykq86Ot34d3E02zvEIbyDDBDNVHrOz4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQyYWU1Y2I4NmI0ZDQyYzlhYmUyNzNlMDFjZGE3ZmI4.jpg)
A 3-as metró felújítása öt és fél évig tartott.
Befejeződik a 3-as metróvonal felújítása: a Lehel tér és a Nagyvárad tér is bekapcsolódik az utasforgalomba május 22-én kora délután – közölte a BKV szerdán az MTI-vel.
Közleményük szerint a két utolsóként felújított állomás a metróvonal „különleges szerkezetű és jelentőségű” megállóhelyei.
A metróvonal felújítása idején végig az utasforgalom részleges fenntartását biztosították, hiszen ezen a két helyszínen fordultak a szerelvények – írták.
Mint olvasható, az állomások kitérőkörzete tette lehetővé, hogy fordítóállomásokként a metrófelújítás kulcsfontosságú szerepét alakítsák. A metróvezetők az állomásokat elhagyva megálltak, majd egy úgynevezett podeszten váltottak vezetőfülkét és már indultak is vissza.
A középső szakasz mélyvezetésű állomásainak korszerűsítésekor Újpest-központ és Lehel tér között, valamint Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között fordultak oda-vissza a szerelvények. A 3-as metró felújítása öt és fél évig tartott.
(MTI)
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán