Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Az Index úgy tudja, a brit áruházlánc rövidesen rendkívüli akciókkal várja majd a vásárlókat.
Mint ismert a gazdaságfejlesztési és az agrártárca már kidolgozta a múlt héten belengetett kötelező bolti akciózás részletszabályait, de ettől függetlenül a kiskereskedelmi láncok „versenyt futnak” az árleszállításban. Az Index értesülései szerint a Tesco kifejezetten nagy lépésre készül az árversenyben:
A lap birtokába került terméklista alapján megállapítható, hogy csaknem 40 százalékos akcióban népszerű csokoládéválogatás éppúgy elérhető, mint karaj, sonka vagy virsli.
De mint kiderült, az áruházlánc „több fronton is akciózik”: a már említett, kedvezményes árú termékeken felül a Tesco továbbra is több mint ezer árucikket kínál jelentős kedvezménnyel, „Clubcard-áron” a vásárlóknak.
Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, a múlt heti Kormányinfón elhangzott, a kormány küzd a szankciós infláció ellen. Gulyás szerint amíg háború és szankciók vannak, addig infláció is lesz. A cél az, hogy ennek az évnek a végére egy számjegyű legyen az infláció, ehhez sok tényezőnek kell hozzájárulni, a nagy élelmiszerláncok árpolitikáját figyelik, június 30-ig meghosszabbították az árstopokat – hangzott el.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium és az Agrárminisztérium által kidolgozott részletszabályok húsz akcióköteles termékkategóriát is megneveznek.
Ezek között megtalálható a baromfihús; a sertés- és a marhahús, egyéb húsféleségek; tej, tejföl és helyettesítői; sajt; kenyér; péksütemények; száraztészta, rizs, egyéb cereáliák; friss gyümölcs; friss zöldség; készételek, fűszerek, ételízesítők egyaránt.
A tervezet szerint a rendelet az üzletben vagy bevásárlóközpontban folytatott kereskedelmi tevékenység mellett a csomagküldő kereskedelemre is kiterjed – írta az Index.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay