Riogatni kezdtek a Pride szervezői: foggal-körömmel ragaszkodnak egy jó nagy felvonuláshoz

„Létezésünk egyidős az emberiséggel” – fogalmaztak a Pride szervezői.

Az autósok egyelőre még nem reagáltak az elképzelésre.
Karácsony Gergely arra hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán, hogy „a kerékpáros hálózat egyik hiányossága, hogy jelenleg sem a Váci út, sem az Üllői út Hungária gyűrűn belüli szakaszán nem lehet biztonságosan biciklizni, ráadásul sok szakaszon a mellékutcák sem nyújtanak alternatívát”.
Majd hozzátette, „az M3-as metró felújítását követően a metrópótló sávok megszüntetése lehetőséget ad ezeken a kritikus hiányzó szakaszokon kerékpársávok kialakítására az eddigi buszsávok helyén”. A főpolgármester úgy véli, az M3 felújításának mintegy hat éve alatt a járművezetők már alkalmazkodtak a Váci és az Üllői út megváltozott forgalmi rendjéhez, „a tranzitforgalom jelentős része más megoldásokat keresett.
Így forgalmi fennakadás kialakulása nélkül lehet a két főút mentén összesen közel 6 kilométer új, biztonságos kerékpársávot kijelölni”
– írta Karácsony.
„Összekapcsolódva a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton már meglévő kerékpárutakkal, jelentősen javulhat a kerékpáros szempontból most nehezen megközelíthető városrészek elérhetősége.
Végre átjárhatóvá válnának olyan kritikus pontok is, mint a Nyugati tér, az új sávok a meglévő nagykörúti és kiskörúti sávokkal együtt kiterjedt hálózatot alkotnak majd”
– ismertette tervének részleteit az ellenzéki politikus.
„Az Üllői úti kerékpársáv Dél-Pest hiányzó belvárosi kerékpáros kapcsolatát teremti meg, nemcsak a környékén lakók, hanem az itt található egyetemek, egészségügyi intézmények, üzletközpontok és irodaházak számára is” – tette hozzá Karácsony Gergely.
A vonatkozó bejegyzést alább tekinthetik meg:
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás