Az egyesület javaslata szerint a csomópont szintbeli kereszteződésként is kiválóan működne. Emlékeztetnek, hogy korábban ennek tervét a Főmterv letette a városvezetés asztalára. Ezért a VEKE szerint a fővárosnak a felüljáró vizsgálatára szánt 185 millió forintot bontási tervekre kellene költeni, ezzel jobban járna a város. Emlékeztetnek, hogy a Kerepesi/Hungária csomópont is olyan, mint a népligeti „mégis megvan felüljáró nélkül.”
A csomópont átépítésével egyidejűleg komoly mennyiségű P+R parkoló hozható létre, az Üllői út teljes hosszában pedig kétoldali, irányhelyes, szintben eltolt kerékpársáv létesíthető. Nem sárga csík, rendes, biztonságos kerékpársáv. Szerintük
a népligeti felüljáróra sem forgalmilag, sem várospolitikailag nincs szükség,
a csomópont szintben is megoldható, a főváros vezetésének pedig a bontási és csomópont-építési terveken kellene dolgoznia, időhúzó megoldások helyett. „Végre dolgozhatnának a saját városukért is. Egy igazi városvezetés ezt tenné. Ahogy a többi hasonló felüljáróval is” – zárta bejegyzését a VEKE.