Hidegzuhany az autósokra: jelentős változások jönnek a fővárosi parkolásban – mutatjuk hol lesz drágulás!
Több baloldali vezetésű kerületben is emelkednek a parkolási díjak.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a népligeti autós felüljáró egy fölösleges műtárgy, amit felújítás helyett lebontani kellene.
A közösségi oldalán foglalta össze a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), hogy milyen érvek vannak amellett, hogy a fővárosi városvezetés lebontsa a népligeti felüljárót. Elsőként azt írták, hogy a VEKE által megkeresett szakértők egybehangzóan azt állították, hogy
„valójában nem éri meg felújítani, nem is igazán lehetséges.”
„Egy ideig még használható lenne kétszer egy sávon, de végül mindenképpen bontani kell az egészet, mert a tartóoszlopok is megrogyhatnak” – áll a bejegyzésében.
A VEKE szerint mivel a felüljáró elbontása komoly költségbe kerülne, ezért
„a főváros vezetése most húzza az időt”
és 185 millió forintért vizsgáltatja meg a felüljárót.
Felhívták a figyelmet arra is, hogy a felüljárótól pár száz méterre lévő közlekedési lámpák miatt egy autós a felüljáró igénybevételével maximum egy lámpaciklust, azaz 90 másodpercet tud megspórolni. Az Üllői úti útvonal kapacitását nem a felüljáró, hanem a lámpák határozzák meg. És az Üllői út végig belámpázott útvonal, a felüljáró előtt is, és utána is. Ezen nem változtat semmit az, ha elbontásra kerülne a felüljáró.
Az egyesület javaslata szerint a csomópont szintbeli kereszteződésként is kiválóan működne. Emlékeztetnek, hogy korábban ennek tervét a Főmterv letette a városvezetés asztalára. Ezért a VEKE szerint a fővárosnak a felüljáró vizsgálatára szánt 185 millió forintot bontási tervekre kellene költeni, ezzel jobban járna a város. Emlékeztetnek, hogy a Kerepesi/Hungária csomópont is olyan, mint a népligeti „mégis megvan felüljáró nélkül.”
A csomópont átépítésével egyidejűleg komoly mennyiségű P+R parkoló hozható létre, az Üllői út teljes hosszában pedig kétoldali, irányhelyes, szintben eltolt kerékpársáv létesíthető. Nem sárga csík, rendes, biztonságos kerékpársáv. Szerintük
a csomópont szintben is megoldható, a főváros vezetésének pedig a bontási és csomópont-építési terveken kellene dolgoznia, időhúzó megoldások helyett. „Végre dolgozhatnának a saját városukért is. Egy igazi városvezetés ezt tenné. Ahogy a többi hasonló felüljáróval is” – zárta bejegyzését a VEKE.
Nyitókép: MTI/Ilyés Tibor