VEKE: A népligeti felüljárót el kell bontani

2023. március 06. 16:12

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a népligeti autós felüljáró egy fölösleges műtárgy, amit felújítás helyett lebontani kellene.

2023. március 06. 16:12
null

A közösségi oldalán foglalta össze a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), hogy milyen érvek vannak amellett, hogy a fővárosi városvezetés lebontsa a népligeti felüljárót. Elsőként azt írták, hogy a VEKE által megkeresett szakértők egybehangzóan azt állították, hogy

„Egy ideig még használható lenne kétszer egy sávon, de végül mindenképpen bontani kell az egészet, mert a tartóoszlopok is megrogyhatnak” – áll a bejegyzésében.

A VEKE szerint mivel a felüljáró elbontása komoly költségbe kerülne, ezért

és 185 millió forintért vizsgáltatja meg a felüljárót.

Felhívták a figyelmet arra is, hogy a felüljárótól pár száz méterre lévő közlekedési lámpák miatt egy autós a felüljáró igénybevételével maximum egy lámpaciklust, azaz 90 másodpercet tud megspórolni. Az Üllői úti útvonal kapacitását  nem a felüljáró, hanem a lámpák határozzák meg. És az Üllői út végig belámpázott útvonal, a felüljáró előtt is, és utána is. Ezen nem változtat semmit az, ha elbontásra kerülne a felüljáró.

Az egyesület javaslata szerint a csomópont szintbeli kereszteződésként is kiválóan működne. Emlékeztetnek, hogy korábban ennek tervét a Főmterv letette a városvezetés asztalára. Ezért a VEKE szerint a fővárosnak a felüljáró vizsgálatára szánt 185 millió forintot bontási tervekre kellene költeni, ezzel jobban járna a város. Emlékeztetnek, hogy a Kerepesi/Hungária csomópont is olyan, mint a népligeti „mégis megvan felüljáró nélkül.”

A csomópont átépítésével egyidejűleg komoly mennyiségű P+R parkoló hozható létre, az Üllői út teljes hosszában pedig kétoldali, irányhelyes, szintben eltolt kerékpársáv létesíthető. Nem sárga csík, rendes, biztonságos kerékpársáv. Szerintük

a népligeti felüljáróra sem forgalmilag, sem várospolitikailag nincs szükség,

a csomópont szintben is megoldható, a főváros vezetésének pedig a bontási és csomópont-építési terveken kellene dolgoznia, időhúzó megoldások helyett. „Végre dolgozhatnának a saját városukért is. Egy igazi városvezetés ezt tenné. Ahogy a többi hasonló felüljáróval is” – zárta bejegyzését a VEKE.

 

Nyitókép: MTI/Ilyés Tibor

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Igazszó
2023. március 07. 14:28
Ez a veke osztotta az éceszt a buzi zsidlák vitézifattyúval a tahó tarlósnak is. Meg is buktak, igaz nincs azóta se Közlekedési múzeumunk és metrónk se, helyette viszont több a dugó és több a környzetszennyezés is.
I_Isti
2023. március 07. 10:39
A közlekedés egy rendszer. Ami azt is jelenti, hogy ha az egyik elemét megváltoztatjuk, akkor lehet, hgoy egész máshol krepál be. Mo-n egyébként megvan az az agyi és számítási kapacitás, amivel ki tudnák számolni többféle modellben, hogy a közlekedésre mi milyen hatással van, de a városháza tele van szakértőkkel, ezért értnek is hozzá nagyon, de olyan modelleket, mint pl amit Aszódiék a magyarországi tényleges időjárás alapján MI segítségével összeállítottak, a megújuló energiaforrásokra vonatkozóan, olyat még nem láttam egyetlen egyet sem. (lásd még: https://index.hu/gazdasag/2023/02/27/energia-veszelyhelyzet-napelem-napelemek-aram-megujulo-energia/ ) Pedig az egyik mobilszolgáltató jó pénzért darabra megmondja, hogy honnan hova hány darab ember (zsebében a mobillal) mozog reggel, délben és este. És kurvára mindegy, hogy 185M ide, vagy oda, ha közben +egymilliárd liter üzemanyagot fognak elpöfögni az autók a kerülőúton.
Ödenburger
2023. március 07. 09:08
Emlékeztetnek, hogy a Kerepesi/Hungária csomópont is olyan, mint a népligeti „mégis megvan felüljáró nélkül.” Rossz hasonlat, következésképpen rossz érv. A Hungáriáról ui. egyik irányból sem lehet balra kanyarodni a Kerepesire (ami ugye a szembejövő forgalom megállítását jelenti). Az Üllőire viszont igen - ezt az teszi lehetővé, hogy az Üllői egyenesen haladó forgalmát - éppen a felüljáró miatt - nem kell figyelembe venni a "földszint"-en.
Nabakker
2023. március 07. 07:59
Barom! Menjen érted a mentő biciklivel, ezer lámpás kereszteződésen át!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!