Újra káosz lehet Budapesten: elképzelhető, hogy le kell bontani a népligeti felüljárót

2023. február 11. 16:33

Az építmény átadása 1978-ban történt, mostanra viszont sokat romlott az állapota.

2023. február 11. 16:33
null

A Budapest Közút tájékoztatása szerint február második felétől kezdődik meg a Népligetnél lévő felüljáró vizsgálata – számolt be az Index. Pálffy Renáta, a cég kommunikációs főmunkatársa szerint ennek során a Budapesten az Üllői út forgalmát a Könyves Kálmán körúton átvezető műtárgy tartószerkezeteinek állapotát fogják felmérni a szakemberek. Az esetleges következő lépésekről

a vizsgálatok eredményének fényében hoznak döntést.

A Budapest Közút ennél több információt nem óhajtott megosztani az ügyről, a Világgazdaság ugyanakkor úgy értesült, hogy a vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, el kell-e bontani a műtárgyat, vagy sem.

Árulkodó jel

December végén jelent meg az a hirdetmény, aminek a tárgya egy bontási engedélyezési eljárásban hozott döntés volt. „A Budapest, Üllői út–Könyves Kálmán körút feletti híd (népligeti felüljáró) hídgerendáinak részleges bontási engedélyezési eljárásáról” – szólt a pontos megfogalmazás. A VG információja szerint a részleges bontási engedély megszerzése a Budapest Közút által most bejelentett vizsgálat megkezdésének előfeltétele volt. Tehát a végleges bontás még nincs terítéken, a hirdetmény a tartószerkezet állapotfelmérésének elindításához kellett.

A népligeti felüljáró műszaki átadása 1978-ban történt, mostanra viszont sokat romlott az állapota, a 12 tonnánál nehezebb járművek 2022 januárja óta nem is hajthatnak fel rá. Amennyiben a felújítás nem járható út, 

döntés születhet a felüljáró megszüntetéséről, ami óriási hatással lenne a fővárosi autóforgalomra.

A Flórián téri és a népligeti felüljáró felújítása nagyjából egy évet venne igénybe, előtte azonban ennek engedélyezési és kiviteli terveit is el kell készíteni, aminek szintén nagyjából egy év az átfutási ideje – jelezte egy évvel korábban az Alapjárat kérdésére a Budapesti Közlekedési Központ.

Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Összesen 36 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Láncfűrészes Attasé
2023. február 11. 22:53
A BKK korábban is foglalkozott ezzel, már Tarlós idején is téma volt, nemrég tanulmánytervet is rendeltek, talán a FŐMTERV-től. https://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2021/0/targy/portal_452/megtekint/portal_20301_2021/ Szinte biztosan el fogják bontani, át fogják alakítani, mert már olyan állapotban van, hogy a buszok (reptéri busz) sem mehet át rajta. A 100E emiatt most a Népligeten át közlekedik, azonban a Népliget esedékes felújításával teljesen száműzni fogják onnan a forgalmat, a BKK buszait is, ez a fővárosnak deklarált elképzelése. Mivel ugye reptéri vasút egyelőre sajnos nincs, a 100E-vel valamit kezdeni kell, de más szempontból is szar a csomópont. Ugyanúgy jó volna az előrehaladás a Nyugati felüljáró meg a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos ügyében...
Paplacs
2023. február 11. 19:16
Amúgy én az összes ilyet elbontanám. Rondák, ormótlanok, rengeteg helyett foglalnak és igazából nem oldják meg a forgalmi problémákat. Nyugati tér, BAH, Népliget, Flórián tér, egyik rondább, mint a másik. A felszínen is meg lehet oldani az ilyen problémákat. Lásd pl az Erzsébet híd felhajtóját. Az aluljáró volt ugyan, de ugyanaz volt a funkciója és gond nélkül kiváltották.
Gyugyesz
2023. február 11. 19:00
Alternatív megoldások: - elrettentésül fessék lilára - jóvanazúgy - méhlegelő - a Mad Max 4-et forgassák itt - adják oda Ukrajnának - a honvédség az új leopard tankok tűzerejét azon próbálja ki
Ólat a trolloknak
2023. február 11. 18:57
Ez a felüljáró amúgy a mintapéldája a haszontalanságnak, túl azon, hogy gyalázatos minőségben szigetelték, és ezért akar szétesni. A munkahelyemről ráláttam negyven évig, szinte mindig araszolt rajta az autófolyam, tehát semmi haszna nem volt, viszont jól leterhelte a szerkezetet :-)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!