Vitézy a Lánchídról: Helyes, hogy nem az autóké, de ne legyen kihasználatlan buszsáv

2023. február 08. 12:47

„Nonszensz, hogy a 105-ös busz 18 percenként jár napközben, fele olyan sűrűséggel, mint a Lánchíd lezárása előtt” – fogalmazott a közlekedési szakértő.

2023. február 08. 12:47
null

Mint a Mandiner is megírta, Karácsony Gergely szerint a budapestiek többsége támogatja a „dugómentes Lánchidat”, hiszen „a Heti Napló szavazásán 65% támogatta” azt – érvelt közösségi oldalán Budapest főpolgármestere. Erről ide kattintva olvashat bővebben.

Hétfő este a Hegyvidéki Kulturális Szalonban tartott urbanisztikai beszélgetésen is szóba került a Lánchíd – számolt be róla a Telex. Mint a lap fogalmaz: az eseményen többek között Bodor Ádám, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) mobilitásfejlesztési igazgatója, valamint Vitézy Dávid közlekedési szakértő, volt közlekedési államtitkár is részt vett.

Bodor Ádám: kiszámíthatóvá tette a közlekedést, hogy a Lánchíd autómentessé vált

A beszélgetés során Bodor Ádám kiemelte: kiszámíthatóvá tette a közösségi közlekedést, hogy a felújított Lánchídon már nem kell dugóban állniuk a Budáról Pestre haladó buszoknak, mert a híd alapvetően autómentessé vált. A BKK igazgatója a Telex szerint elmondta azt is, hogy a forgalmi modellek szerint a XII. kerületiek sokan használják ezt az útvonalat a pesti belváros irányába, ezért itt erősíteni kell a közlekedési kapcsolatot.

Ennek kapcsán azonban

Vitézy Dávid aláhúzta: helyes hozzáállás, hogy a Lánchíd buszsávlogikán működjön, de akkor ezt ki is kell rendesen használni.

Nonszensz, hogy a 105-ös busz 18 percenként jár napközben, fele olyan sűrűséggel, mint a Lánchíd lezárása előtt – olvasható a Telex írásában.

„Csinálunk egy új buszsávot a város közepén, majd alig közlekedtetünk buszokat rajta” – idézi a lap Vitézy Dávidot, aki kifejtette: ha az a politikai döntés véglegesen megszületik, hogy a Lánchíd egy buszsávorientációjú főútvonal, akkor az a XII. kerület buszsávja lesz a belvárosba, és a legfontosabb hegyvidéki területekről jó minőségű buszjáratok kellenek rá. Szerinte érdemes akár odáig is elmenni, hogy az Istenhegyi útról is legyen a Lánchídon át a belvárosba bemenő járat, sőt, az egész hegyvidéki buszhálózat megérett az újragondolásra.

Kíváncsiak vagyunk a véleményére!

Karácsony Gergely fentebb idézett kijelentése kapcsán kíváncsiak lettünk: olvasóink szerint kisebbek lettek-e a dugók Budapest belvárosában, mióta a a főváros elzárta az autósok elől a Lánchidat.

 

Nyitókép: Mátrai Dávid

Összesen 68 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2023. február 08. 23:55
Azért ne közlekedjenek autók a Lánchídon, mert 18 percenként átmegy egy busz? Hát szerintem nem jó ötlet, s akkor finom vagyok.
Globalfake
2023. február 08. 20:08
szopd le az anyádat akkor vitézi köcsög
dglaj
2023. február 08. 18:48
Nem normális állapot az, hogy a Lánchídra nem mehetnek fel az autósok! A busz forgalom meg feleződött...
FeketeFehér
2023. február 08. 18:02
A belvárosi forgalomcsillapításhoz alapvetően jó eszköz a Lánchíd személyautó mentesítése. Vannak tervek a XII. -I. kerületi közösségi közlekedés újragondolására. Ha a Lánchídon sűrűsödik a közösségi közlekedés, az jót fog tenni a városnak, mert csökkenti a belvárosi autóforgalmat, mert az autózás kiváltható lesz sok esetben. Ezzel csökkennének a belvárosi dugók. Szóval életképes és előremutató javaslat ez a szakértőktől.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!