Tömeges sztrájk kezdődött a Volkswagennél
Ha még eddig nem lett volna nagy bajban a német autógyár.
Elmarad a sztrájk.
Megállapodás született a Volánbusz és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) között az egységes üzemanyag-normarendszer megvalósításáról és a munkába járás szabályozásáról - közölte a Volánbusz csütörtökön az MTI-vel.
Így nem lesz sztrájk – tették hozzá, emlékeztetve arra, hogy a SZAKSZ 2022 októberében több követelést támasztott a munkáltatóval szemben, majd október 25-én két órás figyelmeztető sztrájkot tartott.
A megállapodás értelmében a Volánbusz 2023. január 1-jétől megemelte további 2 forinttal, így összesen 20 forinttal a munkába járási költségtérítés kilométerenkénti mértékét, illetve vállalta, hogy bevezeti az egységes üzemanyag alapnormát azzal a kitétellel, hogy a gazdasági lehetőségeinek figyelembevételével továbbra is fenntartja a 80 százalékos kifizetési korlátot.
A szakszervezet elfogadta, hogy a munkáltató az egységesítést az üzleti tervben szereplő sarokszámok megtartása mellett tudja csak vállalni, ezért a vonatkozó szabályokat időről-időre felül kell vizsgálni – tájékoztatott a Volánbusz.
A SZAKSZ 2022 októberében megfogalmazott követeléseinek nagy része a kollektív szerződés megváltoztatására irányult. Viszont a bíróságok azt állapították meg, hogy két követelésnél – a munkába járási költségtérítés mértékének megemelése és az egységes üzemanyag-norma bevezetése – lehet jogszerű a sztrájkjog gyakorlása – írja a közleményében a Volánbusz.
A Volánbusz hangsúlyozta, felelősen gondolkodó munkáltatóként a kollégákat megbecsülve, az ő érdekeikre figyelemmel hozza meg döntéseit. Ennek jegyében határoztak 2022 decemberében – az üzemanyagár-sapka kivezetését követően azonnal – a munkába járási költségtérítés megemeléséről 18 forinttal, majd év elején annak januári meghosszabbításáról. A mostani emeléssel a munkába járási költségtérítés kilométerenkénti összege 15 forint adómentes plusz 45 forint adóköteles részből tevődik össze.
(MTI)
Nyitókép: Facebook