A szakértők szerint nincs más út: rendészeti megoldásra van szükség Budapesten
Ezt nem lehet szociális vagy egészségügyi kérdésként kezelni.
A lap szerint újra hónapokkal csúszik a hármas metró felújítása.
A Népszava szerint az utolsó két megállót legkorábban jövő májusban használhatják majd az utasok, ami a '19-es ütemtervet nézve egy évet késik a rekonstrukció befejezése.
–írja a lap, melynek információit a fővárosi közlekedési vállalat is megerősítette.
A BKV azt írta lapnak, hogy a kivitelezőkkel történt egyeztetések után „sikerült egy új ütemtervet kialakítani. Bár az M3 metróvonal felújításának befejezését 2023 márciusára terveztük, a megújult Nagyvárad tér és Lehel tér végül 2023 májusától fogadhat az utasokat. A metrófelújítás felújítás szempontjából kulcsfontosságú két állomást 2022 májusában zárták le az utasok előtt, azóta több előre nem látható műszaki probléma merült fel, így egy év szükséges a teljes korszerűsítéshez”.
A BKV szerint a legforgalmasabb és egyben közlekedési csomópont szerepét betöltő Deák Ferenc téri és a szintén a városközponti Ferenciek tere állomást már jövő januárban visszaadják az utasforgalomnak.
Jövő tavaszra az Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomások is elkészülnek, valamint az utólagosan akadálymentesített Dózsa György úti állomást is átadják, így a metrószerelvények a teljes M3 metróvonalon közlekednek, azért azt hozzá kell tenni, hogy sem a Nagyvárad téren, sem a Lehel téren nem állnak meg a metrók, ide állomáspótló buszokkal lehet majd közlekedni.
A részleges avatásokat akkor találta ki a BKV, amikor a csúszás körömszakadtáig való tagadása már nem volt tartható, ahogy a vonal teljes zárlata sem”
– írja a Népszava.
A Népszava úgy fogalmaz, a jövő május nagyon közel van a hatályos uniós támogatási szerződésben meghatározott céldátumhoz, a projekt fizikai befejezésének határideje ugyanis a kontraktus szerint 2023. június 29.
– szúrtak oda Karácsonynak.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán