Megérkezett a hivatalos válasz: az állam nem drágítja az üzemanyagot a törvénymódosítással
Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkára tiszta vizet öntött a pohárba.
Rövidesen ismét teljes kapacitáson működik majd a Mol százhalombattai finomítója.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, olvasóink folyamatosan jelzik, hogy egyre nehezebb üzemanyaghoz jutni, nem csupán a kisebb településeken, de már a fővárosban is.
Az RTL Klub Fókusz című műsorába is készült egy összeállítás a benzinkutakon tapasztalható helyzetről, melyből kiderült, hogy az üzemanyaghiányt részben a százhalombattai üzemzavar okozza.
Mint írták, a Mol százhalombattai finomítója az elmúlt napokban
A Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára, Grád Ottó ugyanakkor megnyugtatott mindenkit: a műszaki hibát kijavították, a finomító kapacitása folyamatosan emelkedni fog, és néhány napon belül visszaáll a 100 százalékos termelési kapacitásra.
Ugyanakkor egyes, az RTL által megkérdezett szakértők szerint „ennek ellenére a problémák fennmaradnak, mert az ellátás másik fontos eleme, az import továbbra is hiányzik”.
Hétfőn, december 5-én lépett életbe az Európai Unió által elfogadott olajembargó, azaz, hogy az uniós országok nem vásárolhatnak orosz nyersolajat. Ez azonban csak a tengeren szállított energiahordozót érinti, a csővezetékes szállításra nem vonatkozik a tiltás, tehát Magyarország és Szlovákia mentesül a döntés alól. Szintén most lépett érvénybe az EU és a G7 országok közös szankciója, az orosz olajra kivetett ársapka: ez alapján a tengeri szállítás folyamatát biztosító nyugati vállalatok nem kezelhetnek 60 dolláros hordónkénti árnál drágább orosz nyersolajat – ismertette a részleteket az rtl.hu.
A cikkben arra is rámutattak, hogy
arról egyelőre nem döntöttek, hogy ezeket meghosszabbítják-e.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay