Tovább szaporodnak a fizetős parkolózónák a fővárosban

2022. augusztus 10. 09:54

A Hős utcától a Rózsadombon túl, új területeken vezet be fizetős parkolást négy budapesti kerület.

2022. augusztus 10. 09:54
null

Teljesen átalakítja a parkolási rendszert a Fővárosi Önkormányzat 2022. szeptember 5-től. Az autósoknak újdonság lesz helyenként a 600 forintos óradíj, vagy az, hogy néhol este 10 óráig is fizetni kell a parkolásért, de az igazán nagy változás a parkolóövezetek területében lesz. Budán a II. és a XI. kerület, Pesten pedig Kőbánya és Zugló is kiterjeszti a fizetős parkolóövezetét – ezek a változások eddig azonban a Fővárosi Önkormányzat tervtérképében nem szerepeltek. A Napi.hu kerületenként utánajárt, mire számíthatnak az autósok.

A Rózsadombon túl is fizetni kell

A II. kerületben november elsejétől bővülhet a fizetős övezet – tudtuk meg a polgármesteri hivatal parkolási osztályának vezetőjétől. Nagy Zsuzsanna elmondta: Pasaréten a Szilágyi Erzsébet fasor – Lotz Károly utca – Pasaréti út – Gábor Áron utca által határolt területen kell majd fizetni a parkolásért, illetve a Rózsadombtól kívülre eső részen a Gábor Áron utca – Pusztaszeri út – Alsó Zöldmáli út lesz az új határvonal. A zónát hasonló szélességben szeretnék kiterjeszteni mint a szomszédos Óbudán, ezért a Szépvölgyi út 52-66. előtti terület is a bővítés része lesz.

Óbudán a jelenlegi 350 forintos parkolási zónákban 450 forintot kell fizetni szeptember 5-től, azokban az övezetekben pedig, ahol most 265, vagy 175 forint egy óra parkolás, 300 forint lesz. A jelenlegi 175 forintos zónákban még korlátlan ideig ott lehet hagyni az autót, de szeptembertől ez is változik: 3 óra lesz a maximális parkolási idő. Az Óbudára látogatók megszokhatták, hogy a jelenlegi 350 forintos zónákban este 6-ig kell fizetni a parkolásért, ez változik este 8 órára. Új területet nem szeretnének bevonni a fizetős övezetbe a III. kerületben – mondta a lapnak Óbuda-Békásmegyer önkormányzata.

P+R-be terelnek Kelenföldön

Az újbudaiaknak friss élmény, hogy a jól megszokott ingyenes parkolásért fizetni kell: júliustól a Műegyetem környéke és az Infopark, augusztustól pedig a Bartók Béla út és a Karolina út környéke is része a fizetős zónának. Decembertől ismét bővítik a területet, a kelenföldi vasútállomás környékén – beleértve Őrmezőt is – szintén megszűnik az ingyen parkolás lehetősége a P+R parkolókon kívül. Az Etele téren, az Etele úton és környékén a Fehérvári útig, valamint Őrmezőn a Balatoni útig, tehát a 7-es főútig mindenhol fizetni kell majd a parkolásért.

A Műegyetem környéke, a Bartók Béla út és a Karolina út környéke, valamint a Gellérthegy környékén fekvő területek a B és C zónába tartoznak majd: figyelni kell tehát, hogy a B zónás területeken már a 18 és 20 óra között is fizetni kell majd a parkolásért. Az Infopark környéke, valamint Kelenföld és Őrmező a D zónába tartozik majd: ezeken a területeken korlátlan ideig ott lehet hagyni az autót, 8 és 18 óra között 200 forintos óradíjért – mondta az Újbudai Parkolásüzemeltető Nonprofit Kft. a lapnak.

fotó: Földházi Árpád

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 57 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2022. augusztus 10. 13:13
Minden olyan település, ahol fizetni kell a parkolásért nem "élhető". Az embereknek ilyen automatákhoz kell igazítaniuk az életüket.
csulak
2022. augusztus 10. 13:08
BUTApest valasztott
Potymog
2022. augusztus 10. 12:58
Megint egy fokkal élhetetlenebb lesz Budapest. Egyébként már szinte nevetséges, mennyi üres parkolóhely mellett ácsingóznak a fizetős automaták
Ödenburger
2022. augusztus 10. 12:53
Olyan libcsisen jó koncepció ez: - Túlzsúfolt a belváros, korlátozni kell a forgalmat, hát - legyen fizetős a parkolás a belső részeken, akkor majd tömegközlekedéssel járnak, igen ám, de - a megállókig/állomásokig is el kell jutni, hát - ott majd építünk (ingyenes) parkolókat, viszont - az drága, inkább ne építsünk, ezért - nincs parkolóhely a végállomásoknál, úgyhogy - legyen az is fizetős! Az egyszeri polgár meg inkább megy a végcéljáig kocsival, hamár úgyis fizet a megállásért. Vissza az első ponthoz.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!