Óvodai érzékenyítés rajzolt meztelenségekkel
Még a nyolcvanas években, talán Hofi vagy más tévéképernyőre engedett tréfamester mondta viccesen, amikor a homoszexualitás valahogy szóba került, hogy addig nincs baj, amíg nem lesz kötelező.
A melegjogokért küzdő szervezet társadalmi célú hirdetésként akarta futtatni a videót.
A gyermekvédelmi törvényre hivatkozva dobta vissza a Budapest Pride kampányfilmjét egy tévécsatorna. A szervezet egyébként minden évben forgat egy kisfilmet a rendezvényhez, amivel több tévécsatornát is meg szoktak keresni, hogy társadalmi célú hirdetésként futtassák a videót.
A csatorna a médiatörvény alábbi cikkelyére hivatkozott:
„Mttv. 32. § (4a) * Nem minősül közérdekű közleménynek vagy társadalmi célú reklámnak az olyan műsorszám, amely alkalmas a gyermekek megfelelő fizikai, szellemi és erkölcsi fejlődésének a kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme a szexualitás öncélú ábrázolása, a pornográfia, továbbá a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése.”
Nyitókép: YouTube-képernyőkép