Bécs, Berlin, Dortmund: szírek tömegei vonultak az utcára (VIDEÓK)
Hasonló képsorok érkeztek több településről is.
A technológiai és ipari tárca vezetője azt mondta: a német kormány „bölcs döntéseket” hozott, korlátozta az üzemanyagok árát, és bevezette a kilenceurós bérlet intézményét.
A kormány megvizsgálja a németországi helyi és regionális közösségi közlekedésben alkalmazott kedvezményes, úgynevezett kilenceurós bérlet intézményét – mondta Palkovics László szerdán Berlinben. A technológiai és ipari tárca vezetője Volker Wissing közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős német szövetségi miniszterrel folytatott megbeszélése után a közmédiának adott nyilatkozatában az energiahordozók drágulásával kapcsolatban kiemelte: a német kormány „bölcs döntéseket” hozott, a magyar megoldáshoz hasonlóan korlátozta az üzemanyagok árát, és bevezette a kilenceurós bérlet intézményét, amely „hatalmas siker” hatására nagyon sokan térnek át az autóhasználatról a közösségi közlekedésre.
Ezt a megoldást a magyar kormány is megvizsgálja,
A magyar-német kormányzati együttműködésről szólva aláhúzta, hogy Magyarország és Németország gazdasága és politikája is összefügg, ezért az együttműködés a következő időszakban is „nagyon fontos kényszerűség lesz, de ez egy jó fajta kényszerűség”.
Rámutatott, hogy Volker Wissinggel folytatott megbeszélése volt az első szakminiszteri szintű tárgyalás az új magyar kormány hivatalba lépése óta. Mint mondta, nagyon sok közös ügy van, hiszen a járműipar és a közlekedés mindkét országban kiemelt iparág, és a magyarországi autógyártás jelentős részben éppen Németországhoz kapcsolódik.
Ismertette: tárgyaltak az ágazatot a közeljövőben meghatározó technológiákról, így az elektromos és a hidrogénalapú meghajtási technológiáról, és a szintetikus üzemanyagok témájáról is. Mindezzel kapcsolatban közös álláspont, hogy nem létezik „egyetlen jó irány”, hanem több megoldás közül kell választani. Ezért a magyar és a német kormány egyetért abban, hogy a politikai döntéshozatalban
vagyis meg kell adni a lehetőséget minden országnak, hogy eldöntse, melyik úton indul el.
Az biztos, hogy a környezeti terhelés és a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindegyik megoldásnál fontos szempont, „de ne határozzuk meg előre, hogy melyik az egyetlen jó irány” – mondta Palkovics László. Németországban nyárra, a júniusi-augusztusi időszakra vezették be a havonta kilenc euróba (3600 forint) kerülő bérletet, amely a helyi közlekedési vállalatok járatai mellett a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain is érvényes.
(MTI)
Borítókép: MTI