Palkovics: A magyar kormány is vizsgálja az olcsó közlekedési bérlet bevezetésének lehetőségét

2022. június 15. 19:21

A technológiai és ipari tárca vezetője azt mondta: a német kormány „bölcs döntéseket” hozott, korlátozta az üzemanyagok árát, és bevezette a kilenceurós bérlet intézményét.

2022. június 15. 19:21
null

A kormány megvizsgálja a németországi helyi és regionális közösségi közlekedésben alkalmazott kedvezményes, úgynevezett kilenceurós bérlet intézményét – mondta Palkovics László szerdán Berlinben. A technológiai és ipari tárca vezetője Volker Wissing közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős német szövetségi miniszterrel folytatott megbeszélése után a közmédiának adott nyilatkozatában az energiahordozók drágulásával kapcsolatban kiemelte: a német kormány „bölcs döntéseket” hozott, a magyar megoldáshoz hasonlóan korlátozta az üzemanyagok árát, és bevezette a kilenceurós bérlet intézményét, amely „hatalmas siker” hatására nagyon sokan térnek át az autóhasználatról a közösségi közlekedésre.

Ezt a megoldást a magyar kormány is megvizsgálja,

és hamarosan döntést is hoz az ügyben – mondta Palkovics László.

A magyar-német kormányzati együttműködésről szólva aláhúzta, hogy Magyarország és Németország gazdasága és politikája is összefügg, ezért az együttműködés a következő időszakban is „nagyon fontos kényszerűség lesz, de ez egy jó fajta kényszerűség”.

Rámutatott, hogy Volker Wissinggel folytatott megbeszélése volt az első szakminiszteri szintű tárgyalás az új magyar kormány hivatalba lépése óta. Mint mondta, nagyon sok közös ügy van, hiszen a járműipar és a közlekedés mindkét országban kiemelt iparág, és a magyarországi autógyártás jelentős részben éppen Németországhoz kapcsolódik.

Ismertette: tárgyaltak az ágazatot a közeljövőben meghatározó technológiákról, így az elektromos és a hidrogénalapú meghajtási technológiáról, és a szintetikus üzemanyagok témájáról is. Mindezzel kapcsolatban közös álláspont, hogy nem létezik „egyetlen jó irány”, hanem több megoldás közül kell választani. Ezért a magyar és a német kormány egyetért abban, hogy a politikai döntéshozatalban

a „technológiai semlegesség” elvét kell érvényesíteni,

vagyis meg kell adni a lehetőséget minden országnak, hogy eldöntse, melyik úton indul el.

Az biztos, hogy a környezeti terhelés és a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindegyik megoldásnál fontos szempont, „de ne határozzuk meg előre, hogy melyik az egyetlen jó irány” – mondta Palkovics László. Németországban nyárra, a júniusi-augusztusi időszakra vezették be a havonta kilenc euróba (3600 forint) kerülő bérletet, amely a helyi közlekedési vállalatok járatai mellett a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain is érvényes.

(MTI)

Borítókép: MTI

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
RPéter10
2022. június 16. 09:30
Mondja már ki vmelyik illetékes. Lesz v nem lesz üzemanyag az év utolsó negyedévében és ha lesz,akkor kinek lesz. Itt a Mandineren nyilatkozott a MOL-os vez.ig. Hernádi,h támogatni kell a tömegközlekedést és az alternatív eszközök használatát. Most Palkovics miniszter vizsgálódik.
Kalo861
2022. június 15. 22:30
Oszt mi van a vírussal? Majd szeptembertől mikor jön vissza a nátha egymás seggébe fognak állni maszkosek a buszon?Közbe meg mindenkit lőnek a homeros puskajukkal? Én meg majd pofogok a 1000 ft-os benzinnel? Vagy itt hagyom a bánatos fas-omba az egész rohadt bp.-et, és élek a tanyán...
Szerintem
2022. június 15. 22:13
"a német kormány "bölcs döntéseket” hozott, a magyar megoldáshoz hasonlóan korlátozta az üzemanyagok árát" Libsik sorakozó! Mehettek őrjöngeni a német kormány ellen is. Hülyébbek vagytok még a német libsiknél is, pedig az igen szép teljesítmény.
fatman
2022. június 15. 21:43
Hát, érdekes lesz :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!