Ismertette: tárgyaltak az ágazatot a közeljövőben meghatározó technológiákról, így az elektromos és a hidrogénalapú meghajtási technológiáról, és a szintetikus üzemanyagok témájáról is. Mindezzel kapcsolatban közös álláspont, hogy nem létezik „egyetlen jó irány”, hanem több megoldás közül kell választani. Ezért a magyar és a német kormány egyetért abban, hogy a politikai döntéshozatalban
a „technológiai semlegesség” elvét kell érvényesíteni,
vagyis meg kell adni a lehetőséget minden országnak, hogy eldöntse, melyik úton indul el.
Az biztos, hogy a környezeti terhelés és a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindegyik megoldásnál fontos szempont, „de ne határozzuk meg előre, hogy melyik az egyetlen jó irány” – mondta Palkovics László. Németországban nyárra, a júniusi-augusztusi időszakra vezették be a havonta kilenc euróba (3600 forint) kerülő bérletet, amely a helyi közlekedési vállalatok járatai mellett a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain is érvényes.
(MTI)