„A borfogyasztás világszerte soha nem látott mértékűvé vált, és a növekedésnek koránt sincs még vége. Ugyanakkor a kínálat a keresletet meghaladó mértékben növekszik, és ebben a kiélezett versenyben szolid szakmai ismeretekre van szükség a sikeresség elérése és fenntartása érdekében. Tokaj maga a tradíció, ezt az évszázados hitelességet párosítjuk a Tokaj Wine Business Institute képzése során a modern közgazdaságtan alapvető ismereteivel, köztük a kreatív bormarketing, hatékony értékesítési technikák és a digitális megoldások oktatásával” – nyilatkozta Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója.
„A borüzleti menedzser képzést elsősorban gazdasági képzettséggel nem rendelkező fiatal borászoknak és borászati ismeretekkel nem rendelkező kereskedelmi szakembereknek ajánljuk. Közép-Európában egyedülálló ez a képzés, ennek megfelelően nem csak Magyarországból, hanem a környező országokból is számítunk érdeklődőkre. A TWBI létrehozása egy ugródeszka a magyar és régiós borszakembereknek, hogy fenntartható és nemzetközileg értelmezhető piaci teljesítményt nyújthassanak" – mondta Fiáth Attila.
„Burgundia és Tokaj, az első pillantásra nagy különbségek valójában óriási közös halmazt adnak ki: a tradíciók iránti elkötelezettség és a modern bortrendeknek felkarolásának szintézisére épít mindkét világhíres régió. Hiszünk benne, hogy a Dijonban bevált oktatási módszertannal a TWBI-n is hozzá tudunk járulni a régió versenyképességének javításához” – mondta Steve Charters, a dijoni BSB Wine & Spirits tanszékének professzora.
A tavaly alakult Tokaj-Hegyalja Egyetem szőlész-borász képzése és a TWBI ősszel induló, nemzetközileg is egyedinek számító képzései Tokaj-Hegyalja megújulási folyamatának egyértelmű jelei – hangsúlyozzák az illetékesek, akik szerint Tokaj páratlan brand a nemzetközi borszakmában, oktatási és kutatási tevékenységével a sárospataki intézmények küldetésüknek tekintek ennek az örökségnek az ápolását.