Pufajkások, szemkilövetők, mentelmi jog mögé bújó „ügyeletes zsebmessiások”, hahó! Nálatok tényleg soha semminek sincs következménye?
Nagy Ervin írása.
Karácsony Gergely társadalmi egyeztetést kezdeményezett.
Az ATV Híradó riportja szerint az észak-budapesti hídról a héten kezdeményezett társadalmi egyeztetést Karácsony Gergely. Kiss László és Déri Tibor a két érintett kerület polgármesterei
Az ATV arról ír, hogy a főváros tervei szerint Budapest északi részén egy olyan új híd épülhet, amit akár autósok is használhatnak. Az úgy nevezett Aquincumi híd kapcsán 5 tervet mutatott be a főváros, írják. Az „A” változat egy kétszer két sávos út egészen az M3-s bevezetőtől, a 10-es útig. Ez a legforgalmasabb terv, a hídon naponta közel 35 ezer jármű haladna át. Összehasonlításképpen, a belvárosi Margit hídon napi 53 ezren haladnak át. A „B” opcióban csak a hídon és környékén volna kétszer két sávos az autóút, a „C” opcióban pedig egyszer egy sáv szerepel, azonban külön busz sáv lenne a hídon. A „D” változat csak az M3-s bevezetőtől a Szentendrei útig terjedne, a hídon egy külön buszsávval. A „K” változat, csak Újpest-Városkaputól a Szentendrei útig haladna, és a hídon mindössze buszok, és a többi tervhez hasonlóan biciklisek és gyalogosok közlekedhetnének. Ez utóbbi terv azonban nem térülne meg, írják.
Az M0-ás fontosabb?
Az Atv megírta: az érintett kerületek polgármesterei jelenleg nem tudják támogatni a híd megépítését. Kiss László a DK óbudai, és Déri Tibor A Momentum újpesti polgármestere mindenekelőtt az M0-s körgyűrű befejezését szeretné. „Jelen formájában egyik tervet sem tudjuk támogatni.
Ennek roppant egyszerű oka: az, hogy a kerület legégetőbb problémáinak nem része az Aquincumi híd.
Hanem az M0-s körgyűrű problematikája feszít bennünket. (...) A mi határozott álláspontunk az, hogy nem szeretnénk több forgalmat Újpestre, és márpedig az 5 bemutatott terv közül 4 esetében abszolút a forgalom megnövekedésére lehet számítani” – magyarázták a polgármesterek. Abban is egyetért mindkét polgármester, írja az Atv, hogy annak a változatnak, ahol a gyalogosokon és a bicikliseken kívül csak a tömegközlekedés használhatná a hidat, nincs értelme, Kiss László szerint az pénzkidobás lenne. Déri Tibor pedig hozzátette, azért sem tudják feltétlen támogatni a híd megépítését, mert így a Népsziget zöld felületére beton kerülne, írják.
Fotó: Budapest Főváros Városépítési Tervező Kft.