Gulyás Gergely: A kormány célja az, hogy ne teljen el több karácsony a fegyverek árnyékában
A miniszter szerint a Till Tamás-ügyben egyértelmű helyzetet kell teremteni, az ilyen gyilkosságok soha nem évülhetnek el.
„Egy 21. századi, többszintes, modern pályaudvarként születik újjá a Nyugati” – közölte a politikus.
„A világ és Magyarország építészeinek legjobbjai szálltak versenybe, hogy megtervezhessék az új, kibővített, XXI. századi Nyugati pályaudvart” – írta közösségi oldalán Fürjes Balázs. A szakmai zsűri szombaton 10 órakor hirdetett eredményt, Fürjes Balázs bejelentése alapján pedig a pályázatot
ők készíthetik el a Nyugati pályaudvar és a környező városrész megújításának részletes terveit. Fürjes Balázs kiemelte, hogy a győztes csapatban magyar építészek is dolgoztak, a Nautes iroda csapata. Fürjes ismertetése szerint London, Melbourne, Los Angeles, New York pályaudvarait, metróállomásait is ők tervezték, sok más munka mellett.
Mi is újul meg?
Az államtitkár bejegyzésében azt írja: az Eiffel-csarnok mögött a felszínen egy új vasúti csarnok, a föld alatt 6 vágányos mélyállomás épül. Így a pályaudvar jóval több vonatot tud fogadni. A belváros bezöldül: a Nyugati környezetében egy zöld, parkosított, átjárható új városrész születik.
A Nyugati pályaudvar és környezete, azaz a Váci út- Dózsa György út-Podmaniczky utca-Nagykörút által határolt városrész teljesen megújul. Ez Budapest legbelvárosibb barnamezős, vasúti területe, amely ma zöldet és belvárosi funkciókat szorít ki Budapest belső részéből. Megújításával 23,5 hektár, vagyis közel két Városmajornyi terület szabadulhat fel és válhat nagyrészt zöldterületté Fürjes Balázs szerint.
Cikkünk frissül...
Nyitóképünk illusztráció. Fotó: MTI/Balogh Zoltán