Ferdepályás liftek lesznek a 3-as metró belvárosi állomásain

2022. február 17. 20:09

A 3-as metró Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásain májusban nyílnak meg a ferdepályás felvonók - közölte a BKV Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

2022. február 17. 20:09
null

A közlemény szerint a belvárosi mélyvezetésű állomások akadálymentesítése jelentette a metrófelújítás legnagyobb kihívását. A ferdepályás felvonók hat állomáson biztosítják majd az egyenlő esélyű hozzáférést – fűzték hozzá.  A magyarepitok.hu 2021 decemberében írt arról, hogy a másik három állomás a Ferenciek tere, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megálló lesz.    

A BKV Zrt. a közleményében azt írta:

ferdepályás felvonót Magyarországon elsőként a 3-as metró utasai használhatnak majd. 

Kurucz Zoltán, a ferdepályás liftek tervezője a BKV Zrt. videójában elmondta: mivel az érintett szakaszokon a metróvonal az autóút alatt halad, ezért ezeken az állomásokon függőleges felvonókat nem lehetett beépíteni. Azok helyett ferdepályás lifteket kellett kivitelezni, amelyek a mozgólépcső lejtaknában haladnak, közvetlenül a mozgólépcső mellett.    

Arról is beszélt: a liftbe egyszerre nyolc ember, vagy egy kerekesszékes és kísérője fér el.

A felvonó a mozgólépcsővel azonos sebességgel mozog majd. Tájékoztatása szerint a ferdepályás lift működése „szinte 100 százalékban megegyezik” a budavári siklóéval. Hozzátette: ferdepályás felvonók metróban csak Stockholmban és New Yorkban vannak. A budapesti építésben svéd, görög és francia szakemberek is részt vesznek.

(MTI)

Fotó: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vasalo
2022. február 18. 17:08
Bizony vannak, és volt már az EUban is egy olyan bunko aki ezt az üvegkeritést törvénnyel akarta kikényszeriteni. Még szerencse, hogy a kontinens legtöbb metrovonalán ez kivitelezhetetlen ( és persze nagyon drága, mert nemcsak az üvegfal a feladat, hanem annak a kezelése és az összehangolása a szerelvényekkel.) De tudjuk, hogy az emberi hülyeség felülmulhatatlan igy felesleges azt megprobálni legyözni. Csak pénz kidobálás.
mucsay
2022. február 18. 10:32
tipikus példája a konzik megfelelési kényszerének. értelme semmi, de nagyon érzékenyített.
kizökkentidő
2022. február 18. 07:33
"Tájékoztatása szerint a ferdepályás lift működése „szinte 100 százalékban megegyezik” a budavári siklóéval." Vajon mekkora lehet a szinte 100% ? 99 vagy 99.99? Soha nem fogjuk megtudni. Ez már filozófia.
Tapeino
2022. február 18. 06:37
Arról miért nem szól legalább egy cikk, hogy mikor adják már át a 3-as metró középső szakaszát??
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!