A Romani Design célja, hogy megpróbálja eloszlatni a romákkal kapcsolatos negatív sztereotípiákat és helyet biztosítani nekik a kultúra asztalánál – adta hírül a Bloomberg az Associated Press nyomán. A cikk szerint a Varga Erika és Varga Heléna által alapított divatstúdió úgy véli, a divaton keresztül hatékonyabban tudják érzékenyebbé tenni a társadalmi elitet a hátrányos társadalmi és gazdasági megkülönböztetéssel küzdő népcsoport irányába.
A cikk szerint Magyarország lakosságának 10 százaléka roma származású és diszkriminációval, szegregációval és szegénységgel kell megküzdeniük. A Romani Design darabjai közül hat megtekinthető az Iparművészeti Múzeum kiállításán és Horváth Judit, a múzeum kortárs részlegének meglátása szerint a Romani Design ruhái sikeresen „tematizálják a társadalmi problémákat”.
(Fotó: Facebook/Romani Design)