Debrecenben tüntet anyák napján Magyar Péter – övcsatos plakátokkal várták a helyiek
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/05/prttbWD4YEehMizldhl3u7DKzt5tdD6gOgmqrw6hCck/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZhNzlmMTRlNTkxNzQ0N2M5Yzc3MTFiN2EwYjMyMTNh.jpg)
Kósa Lajos szerint erre a napra tüntetést szervezni „a normális gondolkodás teljes hiányát” jelzi.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/05/prttbWD4YEehMizldhl3u7DKzt5tdD6gOgmqrw6hCck/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZhNzlmMTRlNTkxNzQ0N2M5Yzc3MTFiN2EwYjMyMTNh.jpg)
A zsűrinek nehéz dolga lesz: 36, köztük több világhírű építésziroda jelentkezett a feladatra.
Fürjes Balázs a Nyugati pályaudvar és környezetének megújítására kiírt nyílt, nemzetközi építészeti tervpályázattal kapcsolatban hivatalos Facebook-oldalán azt írja:
„Több kontinensről: Ázsiából, Amerikából és Európából is jelentkeztek. Japántól kezdve Spanyolországon, Litvánián, Svédországon, Hollandián és Franciaországon át egészen Nagy-Britanniáig jönnek a pályázók. Külön öröm, hogy 15 magyar iroda is rajthoz áll önállóan vagy külföldi építészirodákkal közösen.”
A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára szerint a fejlesztés eredményeként
„A pályaudvar 1877-ben átadott, impozáns, történeti csarnoka Gustave Eiffel tervezőirodájának munkája. Acélszerkezete már a 19. század végén is igazi építészeti bravúrnak számított! A jövő pedig az a 21. századi, korszerű vasúti mélyállomás, amit a csarnok alatt építünk, a Városligetig tervezett zöldfolyosó és a pályaudvar épülete mellett születő vadonatúj városrész” – olvasható a bejegyzésben.
Nyitókép: Facebook