Budapesten többet kaptunk, mint egy világeseményt
A Nemzetközi Atlétikai Szövetség elnöke, Sebastian Coe elárulta, mivel nyűgözték le a magyarok.
Rövid idő alatt be lehetne vezetni egy napi 500 forintos úthasználati díjat a Budapest határát befelé átlépő gépjárművekre – írja a Forbes.
A Levegő Munkacsoport petíciót indított a dugódíj mellett, mellyel azt szeretnék elérni, hogy a főváros vezetése készíttessen egy megvalósíthatósági tanulmányt a budapesti útdíj bevezetéséről. A szervezet a Forbes.hu-nak juttatott el közleményt az ügy kapcsán.
Petíciójuk szerint egy napi Budapest-matrica könnyen bevezethető lenne a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. már meglévő rendszerei révén jelentősebb beruházások nélkül. Úgy vélik,
„hasznos tapasztalatokat lehetne gyűjteni arról, hogy a behajtási díj mennyire tudja javítani Budapest közlekedését és környezeti állapotát”.
„Budapesten és környékén évente több mint 3000 ember korai halálát és mintegy 3 millió megbetegedést okoz a légszennyezés. A gépjármű-közlekedés okozta környezeti és egészségi károk becslések szerint meghaladhatják az évi 1000 milliárd forintot. Olyan intézkedésre van szükség, amellyel gyors ütemben csökkenthetők ezek a súlyos veszteségek. Az általunk javasolt behajtási díj ilyen intézkedés” – mondta Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Forbes-nak.
„Egy napi 500 forintos behajtási díj minden bizonnyal érdemben csökkentené Budapest gépjárműforgalmát. Ugyanakkor a tömegközlekedésre sem hárulna elviselhetetlen többletteher., Tovább lehetne javítani a helyzeten, ha megfelelő feltételeket biztosítanak a telekocsizásra” – tette hozzá Vargha Márton, a civil szervezet közlekedési témafelelőse.
Fotó: MTI Fotó: Szigetváry Zsolt