Elindulhatna újra a dunai hajójárat, mégsem tervezi a BKV

2021. július 06. 23:01

Közbeszerzés és nyertes is van, mégse lehet a BKV-val hajózni a Dunán – írta meg a Világgazdaság.

2021. július 06. 23:01
null

„A Magyar Kikötő Fejlesztő és Hajózási Üzemeltető Zrt. (Magyar Kikötő) ajánlatát hozta ki nyertesnek a BKV a hajós közösségi közlekedés tárgyában kiírt tenderen. A fővárosi cég még 2020 júniusában indította el a nyílt uniós közbeszerzést a BKV hajókkal történő hivatásforgalmú, menetrendszerinti közszolgáltatás üzemeltetése.

A szerződés mennyisége tervezetten 60 ezer üzemóra 36 hónapra, vagyis három évre. A Magyar Kikötő a közszolgáltatás lebonyolítása mellett köteles a hajók teljeskörű üzemben tartási tevékenységét is elvégezni, továbbá a kikötőkkel kapcsolatos feladatokat is ellátni. A társaság által ajánlott üzemóradíja áfa nélkül számítva 30,99 ezer forint, tehát a maximális 60 ezer üzemórára vetítve nettó 1,859 milliárd forint” – írta meg a Világgazdaság. 

A Rubin Group 33, a Rudas és Társa által képviselt konzorcium pedig 38,5 ezer forintot kért volna. míg a Dunai Személyszállító Kft., a Hajózni Jó Kft., valamint a Panoráma-Deck Hajózási Kft. ajánlatát érvénytelennek mondta ki a BKV a tenderen. 

A BKV szerint forráshiányos és veszteséges a dunai hajójárat

A  BKV vezérigazgatója, Bolla Tibor május végén azt nyilatkozta Telex.hu-nak, hogy 2021-ben nem lesz a Duna budapesti szakaszán közszolgáltatásban végzett, menetrendi hajóközlekedés, mivel a koronavírus-járvány miatt a főváros, a BKV és a BKK is forráshiányos. A tevékenység évi 300-500 millió pluszköltséggel is jár a BKV-nak (ennyit kell ráfizetni a hajójegyek bevétele mellett), a cégvezetés ezért döntött úgy, hogy ezt a pénzt inkább buszokra-villamosokra költi.

„Viszont a mostani tender három éves ciklusának nettó 1,859 milliárdos értéke éves bontásban átlagosan mintegy 620 millió forint. A BKV az ellentmondásos helyzetre lapunknak egyfelől leszögezte, hogy a szerződés a felek aláírásától lép hatályba, ami még nem történt meg. Ennek oka feltehetően a csaknem féltucatnyi, részben folyamatban lévő vitarendezési kérelem, hiszen a szerződéskötési moratórium június 21-én lejárt” – írja a Világgazdaság. 

Ezek szerint, bár elméletben nem lenne kizárt, hogy az idén is legyen menetrendi hajóközlekedés a Dunán, a BKV mégis úgy fogalmazott, hogy 2021-ben a jelzett forráshiány miatt nem indítja el. 

„Az eredetihez képest drágábbnak tűnő konstrukció kapcsán az éves üzemeltetési díj elvi maximuma csak becsülhető, mert a 60 ezer menetrendi üzemórát számos tényező befolyásolhatja, így például az időjárás, vagy a vízállás, de az üzemórák száma a mindenkori rendelkezésre álló fedezet alapján is csökkenhet. A BKV tehát nem vállalt kötelezettséget évi 20 ezer üzemóra megrendelésére, és évi több, mint 600 millió forint kifizetésére sem” – hangsúlyozták a cégnél. Azt is kiemelték, hogy 2012 óta külső partnerek bevonásával látják el a hajózási tevékenységet, mert a BKV nem rendelkezik hajózó személyzettel.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2021. július 07. 09:56
köpet
Lombi
2021. július 07. 08:16
Szánalmas. Már most szettárt karokkal közlik bármire, hogy nincs rá pénz. Mint gyurcsány annakidején a gátakon, az árvízkárosultakkal. Ki akarja, hogy ezek rászabaduljanak az egész országra.
Rocktoberi
2021. július 07. 07:40
Budapest lendületben.... Ezek a seggfejek csak rinyálni tudnak de egy ekkora város irányításához tök hülyék.
AROON
2021. július 07. 07:34
Budapest most érzi, a saját valójában ténykedő Gerit. Nem ért semmihez. Amit tesz, drágább pl roncsvillamos utólag klimasitasa, többe fog kerülni cuzamen, mint az újak. Erről hallgatás lesz. Kíváncsi lennék, hajózási tendert nyert cég, hogyan kötődik a balhoz. Olcsó, de a végén csillagászati árak lesznek. Hajra pest.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!