Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A Wizz Air júliusban és augusztusban már 2019-es kapacitása 90-100 százalékán repül, és ezzel az első olyan európai légitársaság lesz, amely visszaállítja a járvány előtti működését.
Váradi József, a magyar diszkont-légitársaság vezérigazgatója ismertette, hogy a nyári csúcsidőszakra készülve hatszáz új munkatársat vettek fel, és repülőik napi üzemidejét tíz órára emelik. A Wizz Air a június végén lezárt negyedévben éves bázison csak nem 120 százalékkal, 199 millió euróra növelte a bevételeit, míg nettó vesztesége 6 millió euróval 114 millióra nőtt. Az egyszeri, torzító tételek kiszűrésével számított korrigált veszteség 118,7 millió euró lett. A légitársaság által szállított utasok száma megtriplázódott, és meghaladta a 2,95 milliót, javult a repülőgépek kihasználtsága is, 56 százalékról 64 százalék közelébe.
A közelmúltban a Wizz Air főként az olasz piacon terjeszkedett, ahol két új bázist is létesített. Ígéretes a tiranai desztináció is, ahol az erős kereslet nyomán már az ötödik gép kezdi meg a menetrendszerű közlekedést.
(MTI)
Nyitókép: MTI/Balázs Attila