Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
A Transzparens Újságírásért Alapítvány célja „a médiatudatosság kultúrájának építése Magyarországon”.
A 2018-ban alapított Transzparens Újságírásért Alapítvány az elmúlt évben már sokszor megjelent a közéletben, ők azok, akik Zsurnaliszta vitaestjeiken egy asztalhoz ültetnek különféle hátterű és gondolkodású újságírókat; valamint, portré cikkekben mutatják be a magyar újságíró szakma legfontosabb szereplőit. Céljuk, hogy átláthatóbbá tegyék Magyarországon az újságírás működését, ezáltal elősegítsék a tudatos médiafogyasztást.
– áll az Alapítvány frissen megjelent közleményében, amelyből az is kiderül, egy olyan személyt kerestek, aki a következő években a fiataloktól az idősekig, a vidéken élőktől a külföldön tartózkodó magyarokig képes mindenkit megszólítani és mindenkinek segíteni abban, hogy tudatosabb médiafogyasztóvá váljon.
„Vastag Tamás színész, énekes az elmúlt tíz évben komoly tapasztalatra tett szert a média világában. Kritikus gondolkodóként tisztában van mind a magyar, mind pedig a külföldi sajtó- és médiahelyzettel. A Transzparens Újságírásért Alapítvány kötelékében, tehetségét kamatoztatva, képes lesz arra, hogy valamennyi társadalmi szegmenst elérve, minél több emberben erősítse a médiatudatosságot” magyarázta a döntést Partos Bence, a szervezet alapítója.
Vastag Tamás szerint a XXI. század digitalizált világában, az álhírekkel teli közösségi médiás felületek és sajtóproduktumok korszakában a társadalom tagjainak tudatos médiafogyasztóvá kell válniuk ahhoz, hogy képesek legyenek kiszűrni az egyes médiatartalmakban megjelenő szubjektív elemeket, vagy adott esetben az álhíreket. A közleményük szerint a következő időszakban Vastag Tamás segítségével több új platformon fog megjelenni az Alapítvány.
Nyitókép: MTI / Kallos Bea