„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
A 2022-es választás után megalakuló új kormány mindenkit a jog erejével von felelősségre, aki ebben a bűnös eljárásban közreműködik – írja a főpolgármester.
Amint arról korábban beszámoltunk, koncesszióba adja az állam a hazai autópályákat. A Kormányzati Tájékoztatási Központ indoklása szerint azért van erre szükség, mert az uniós források a fenntartásra nem lesznek elegendőek.
Erre reagált most Karácsony Gergely, a Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje:
az Orbán-kormány talán legnagyobb értékű lenyúlási kísérletét: a magyar autópályák eladását.”
Ahogy Karácsony írja: „Ötezer milliárd forintnyi közpénzt vándoroltatna az Orbán-kormány Rogán Antal irányításával magánzsebekbe, ennek minden magyar adófizető vesztese lenne, elmaradhatnak emiatt az elhanyagolt alsóbb rendű utak fejlesztései és növekedhetnek az autópálya-használat költségei is.”
A főpolgármester hozzáteszi: a 2022-es választás után megalakuló új kormány ezt az eljárást törvénytelennek tekinti, meg fogja semmisíteni, egyetlen centi autópályát sem ad magánkézbe, egy fillér koncessziós díjat sem fog fizetni, és mindenkit a jog erejével von felelősségre, aki ebben a bűnös eljárásban közreműködik.
Karácsony egy nyilatkozatot is közzétett, amelyhez kéri az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek csatlakozását. A közlemény szerint:
Teljesen világos helyzetet kívánunk teremteni: mindannyian illegitimnek tartjuk ezt a pályázatot, mert elfogadhatatlannak tartjuk, hogy egy évvel a választások előtt a kormány minden társadalmi felhatalmazás nélkül két generációra lényegében eladja a magyar gyorsforgalmi utakat.
A koncessziós pályázaton részt venni kívánó minden szereplőnek tudnia kell, hogy bármelyikünk is lesz a miniszterelnök jövőre, Magyarország következő kormánya ezt a pályázatot és az annak nyomán megkötésre kerülő szerződést semmisnek fogja tekinteni, az annak megkötésében állami oldalon közreműködőket a jog teljes erejével felelősségre fogja vonni, egyetlen fillér koncessziós díjat nem fog kifizetni, és vissza fogja venni a magyar gyorsforgalmi utakat.
Fotó: Trenka Attila