A Magyar Nemzet információi szerint Szigetvári szerint az elmúlt másfél évtizedben hozzáfért a szocialisták korábbi adatbázisához, és Bajnaiék választói adatbázisát is ő kezelte. Sajtóhírek szerint 2013 októberére, az Együtt felfutásának a végére a párt legális támogatói adatbázisában nagyjából 200 ezer háztartás szerepelt. Szigetvári tehát valószínűleg sok százezres névjegyzék felett diszponál, melynek az elfedéséhez kifejezetten hasznos a mostani vállalkozás profilja.
Külföldi cégháló
A Magyar Nemzet kiderítette, hogy Szigetvári Viktor és Ficsor Ádám több Észtországban bejegyzett cég ügyvezetésében is részt vesz, amelyek egyike Gyurcsány–Bajnai-adathálózat központi hazai cégével azonos nevű a DatAdat OÜ nevű vállalkozás, amely fél év alatt több száz milliós forgalmat bonyolított le.
A megbízók közt szerepel Gyurcsány pártja is: a DK honlapján szereplő adatkezelési információk alapján „szoftverfejlesztési szolgáltatást” nyújt számukra az észt Szigetvári–Ficsor-vállalkozás. De a miskolci ellenzéki ernyőszervezet, az önkormányzati választásokat megnyerő SZIVE – Függetlenek honlapján is ez az észtországi cég tűnik fel adatkezelőként.
Érdekesség, hogy Szigetvári és Ficsor ügyvezetésével bejegyeztek egy, az eddig elérhető adatok alapján bevételeket nem termelő észtországi céget, a hét vezérre utaló nevű Seven Chieftains and Partners Kft.-t. A legfontosabb azonban a szigetvári által alapított harmadik észtországi adatbiznisszel foglalkozó cég, a tavaly januárban bejegyzett Datapraxis lehet.
A cégben megjelent a Soros-hálózat egy régi kulcsszereplője is.
Paul Hilder az ezredfordulón társalapítója volt a Soros-pénzből építeni kezdett, a spekuláns által terjesztett Nyílt Társadalom-elképzelésre utaló Opendemocracy.net elnevezésű internetes felületnek, ezt követően pedig négy évet dolgozott kampányigazgatóként a szintén a milliárdoshoz köthető Avaaz.org nevű platformnál, amely 2018-ban a magyar választáson tömeges, célzott internetes hirdetésekkel támogatta az ellenzéket.
A Datapraxis honlapja szerint a cég célja elsősorban masszív adatgyűjtéssel, „választói törzsek” meghatározásával, üzenetek tesztelésével, kutatásokkal, végül pedig a választók célzott megszólításával segítsék az ügyfeleiket. A magyar ügyvezetők személyéből (Ficsor, Szigetvári), a cég nyilvános bemutatkozásának a célzásaiból, és abból, hogy Hilder egy 2015-ös könyvbe írt tanulmányát egy Soros György-idézettel indítja, sok kétségünk nem lehet afelől, hogy a magyar ellenzék is ügyfeleik közé tartozik.