Világméretű összeomlás: akadoznak a Meta alkalmazásai
Sok felhasználót érint a probléma: nem működik a Facebook, az Instagram és a Threads sem.
Persze nem nyíltan.
Ha valaki 13 éveseknek szeretne szerencsejátékot hirdetni, dohány- és alkoholos terméket eladni, egy digitális platformokkal szemben kritikus ausztrál szervezet, a Reset Australia szerint 900 forint ellenében megteheti – írja a The Guardian.
A Reset Australia egy kamu oldalt hozott létre, majd a hirdetésszervező Ads Manager platformon vizsgálgatni kezdték, hogy a Facebook milyen hirdetési lehetőségeket kínál fel. Azt írják, vizsgálataik alapján a Facebook ugyan tiltja, hogy 18 éven aluliaknak direkt módon alkoholt, dohányt hirdessenek, de annak semmi akadálya, hogy egy hirdető leválogassa az érdeklődést mutató 13-17 éveseket, és célzottan olyan hirdetéseket küldjenek nekik, amelyekre nem lehet ráfogni, hogy direktben a terméket hirdetnék.
Hangsúlyozták: kísérletükben a fiatalkorú célcsoportnak olyan hirdetéseket küldtek ki, amelyekben nyereményjátékot hirdettek a szerencsejáték iránt érdeklődőknek, koktélreceptet az alkohol iránt érdeklődőknek, az extrém súlyvesztés iránt érdeklődő tiniktől pedig azt kérdezték, hogy készen áll-e a testük a nyárra. Mind átmentek a Facebook szűrőjén.
Fotó: MTI/EPA/Shawn Thew