Budapestet délről elkerülő új teherszállító vasútvonal épülhet

2021. április 20. 09:11

Győrtől Ceglédig vezet majd a nyomvonal, a cél a fővárosi Déli vasúti összekötő híd tehermentesítése.

2021. április 20. 09:11
null

Megjelent a Budapestet délről elkerülő teherszállító vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányának pályázati felhívása a Közbeszerzési Értesítőben. A döntés-előkészítő dokumentumban Győrtől Ceglédig kell kijelölni a létesítmény nyomvonalát – írta keddi számában a Magyar Nemzet. A tenderkiírás szerint a V0-s teherforgalmi vasútvonal előkészítéséről szóló fejlesztés célja, hogy Magyarország és a Kárpát-medence északnyugat-délkeleti vasúti szűk keresztmetszetét jelentő budapesti Déli vasúti összekötő híd tehermentesítésére egy fővárost elkerülő új,

a Dunát keresztező országos közforgalmú, egybefüggő és villamosított vasúti kapcsolat létesüljön,

amelyen a szerelvények óránként 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek.

Vasúti teherszállítás megduplázása 2050-ig

A Magyar Nemzet cikke emlékeztet, hogy a V0-s létrehozása már a 2010-es évek elején felmerült. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) koordinációjában működő V0 Konzorcium 2012-ben elkészítette a vasúti körgyűrű megvalósíthatósági tanulmányát, amelyben hat lehetséges nyomvonalat vizsgálták meg. A finanszírozás hiánya miatt azonban a tervekből akkor nem lett semmi.

A vasúti körgyűrű megvalósításáról azután született kormánydöntés és jelent meg az előkészítést célzó pályázat, hogy az Európai Bizottság tavaly decemberben közzétett Fenntartható és intelligens mobilitási stratégiájában a vasúti teherszállítás teljesítményének megduplázását irányozta elő 2050-re, és a fejlesztések mellé az uniós program forrást is társít.

(MTI)

Fotó: MTI

Összesen 65 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Gyéressy Károly
2021. április 20. 16:24
Dunaföldvárnál sok évvel ezelőtt felszámolták a vasúti hidat. Most valahol Dunaújvárosnál volna értelmes vasúti hidat építeni.
bunko_jobbos
2021. április 20. 14:20
Egyszerűen költeni, fejleszteni kell mindent. Olyan nincs, hogy fizikai beruházás nélkül érjük utol a nyugatot. Láttam egyszer egy ábrát, hogy egy dolgozóra mennyi tőke jut. És az kb. arányos volt a GDP-vel. Szóval beruházások nélkül nincs fejlődés. Persze értelmes beruházások kellenek, nem olyan, mint a kommunizmusban voltak. (Pl. eocénprogram). Amiben elég jól állunk, azok az autópályák. (Mármint Közép-EU-ban). És most kezdődik majd a hálózat továbbfejlesztése a keresztirányokkal. Jó az irány, csak nehogy visszajöjjenek kreténkéék.
Armageddon
2021. április 20. 12:21
Konzorcium 2012-ben elkészítette a vasúti körgyűrű megvalósíthatósági tanulmányát, amelyben hat lehetséges nyomvonalat vizsgálták meg. A finanszírozás hiánya miatt azonban a tervekből akkor nem lett semmi." 2012 ben is a rohatt komonisták megakadályozták ezt fontos projektet. Ja bocs ne ők!
fatman
2021. április 20. 12:14
helyes... mondjuk azt hittem, már van terv a nyomvonalra...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!