Magyarország 2014-ben fogadta el a reklámadótörvényt, amelynek értelmében a vállalatokat reklámbevételüktől függő mértékű adó megfizetésére kötelezték. A nemzetközi tendenciát követve Lengyelország is a magyar reklámadóhoz hasonló, a vállalkozásokra vonatkozó adót vetett ki, amelyet
nem a nyereség, hanem az árbevétel után számítanak ki, és amely progresszív szerkezetű.
Az Európai Bizottság mindkét adót a közös piaccal összeegyeztethetetlen állami támogatásnak nyilvánította. Keddi ítéletében az uniós bíróság megerősítette a korábbi törvényszéki ítéletet, és semmisnek nyilvánította az uniós bizottság határozatait, ugyanis nem találta bizonyítottnak, hogy a lengyel és a magyar intézkedéseket hátrányosan megkülönböztető módon alakították volna ki. Következésképpen a brüsszeli testület által megtámadott ítéletekkel szemben benyújtott fellebbezéseket az uniós bíróság teljes egészében elutasította.
(MTI)
Címlapkép: Az Európai Unió Bírósága. Fotó: MTI/EPA